Börjar bli riktigt duktig 😊

Prestation ska inte vara allt för viktigt för att självkänslan ska vara bra. Men när Neo kör bland de snabbaste i uppvärmningen och gör mål i matcherna, så blir det så klart roligare att åka skridskor. Och hejar gör vi ju - även om vi som föräldrar försöker peppa honom till att i första hand ha roligt. 


IOM att jag själv är så kraftigt påverkad av min egen barndoms upplevelser, så vet jag hur mycket kroppsspråk, tonfall, mina egna prioriteringar som är baserade på mina värderingar, styr hans självuppfattning. 

Det är så himla svårt eftersom fysisk prestation i många fall varit min räddning. Men det är MIN räddning. Neo behöver inte den räddningen för han har god självkänsla. Men samtidigt kan jag inte vara för hård mot mig själv när jag hejar på hans prestation från läktaren. Blir jag hård mot mig själv så motverkar det ju syftet eftersom prestation rent logiskt då blir ännu mer viktigt för mig.

Självkänsla kommer ju av självtillit - att man litar på att man duger som man ÄR! 

Jag tror ändå att Neo är en ganska så hel liten kille. Han mår bra och ser fram emot nästan varje pass på isen. Och i slutänden är det ju det som är allra viktigast!!! ❤❤❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0