Familjen "sjuk" börjar bli bra "peppar peppar"! 😍❤️

Det kan ha varit den "sjukaste" veckan på knappt 6 år. Inte 7...Neos första år var jag sjuk varannan vecka eftersom jag inte sov på ett helt år - helt utan överdrift - utan filter. 


Dock verkar det som om kroppen på något sätt arbetar upp ett ganska hårt försvar efter en sådan period när man väl får sova på nätterna igen, för jag har knappt varit förkyld sedan dess. Att jag ser ett tydligt mönster i huruvida jag haft tillgång till Echinagard eller ej - kan vara bidragande som orsak till detta, men denna gång var tanten SJUK! 

Herre Gud vilken frossa, värk i kroppen, huvudvärk och bara delvis ont i halsen och snuva. Det framkom ganska så snabbt att det jag insjuknat i, inte var en vanlig förkylning utan med stor sannolikhet, en rejäl influensa. 

Samtidigt satt Neo prickig i soffan och höll mig sällskap - till synes i betydligt bättre skick än hans mor. Hans vattkoppor var planerade. Låt mig meddela att hans mors influensa var INTE det!! 

Jonas har med andra ord fått ta hand om sin sjuka familj. Jag envisades dock med att gå ut med Aslan 6 av 7 mornar ändå. Detta - tills jag upptäckte att min temp var 39,8. Morgonen efter fick Jonas gå alla promenader med Aslan! 

Nu sitter vi här och Neo och jag känner oss relativt krya. Han har hängt med mig till gymmet, storhandlat med mig, jag har gått 1h och 40 minuters promenad med Aslan utöver morgonpromenaden, jag har städat, lagat mat och diskat. I stort sett en vanlig dag med andra ord... i tantens vardag! 😂❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0