Att känna sig stark 💪🙏❤️

Jag är snart 42 år gammal och tränar ganska så ofta och intensivt när det sker. Den enda skillnad från när jag var 20, är att min återhämtning går mer långsamt. Men jag är nog lika stark nu som jag var när jag var 25. Äter jag bra med kolhydrater dagen innan ett hårt konditionspass, så klarar jag ganska mycket motstånd och har riktigt bra uthållighet. 


Jag vet ju så klart inte hur länge detta håller i sig. Jag anar att sömn och rätt kost, blir allt mer viktigt för att kunna utvecklas eller åtminstone bibehålla den styrka jag har idag. 

Det finns ännu en aspekt... 
Vi föräldrar har ju så enormt stort ansvar att vara de förebilder våra barn formas efter och just denna bit, hoppas jag blir en positiv del av Neos liv. 

Vi har däremot flera osunda vanor i vår familj - och då pratar jag inte om en sund vecka med ett fredagsmys som innehåller en påse chips och en normalstor godispåse att dela på i familjen. Den dimensionen är okej och ger en extra krydda i livet, tycker jag. 

Min man röker och själv dricker jag alldeles för mycket Pepsi Max. Att Neo växer upp och ""normaliserar"" detta sitt liv eftersom han har det omkring sig hela tiden är oansvarigt och hänsynslöst av oss föräldrar. Och ändå fortsätter vi..... Suck!! 

Men det är i alla fall inte för sent och tack gode Gud för det för nu måste vi snart ta itu med det här! Puh!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0