Cream cheeze, chokladtårta med mango och ananas 😍😜😋❤

Idag har jag gjort en hybrid på frozen cheesecake och vanlig tårta, kan man nog säga. Fyllningen blev väldigt god så det blir nog bra! Dekorerar gör jag imorgon. 😉


Man börjar med att pensla de två översta delarnas undersida av chokladtårtbotten med smält choklad. Jag tog ca 100g ljus och 50g mörk. (ICAs) 

Medan chokladen stelnar, vispar jag ihop en burk Ica basic Cream cheeze och en liten burk créme fraiche lätt tillsammans med 2 tsk vaniljpulver och 3 msk florsocker.

Jag delar sen upp smeten i 50/50 i två skålar och lägger i (urkramad och så torr det går), en burk krossad ananas i den ena och finhackad mango i den andra. Jag köper ica basics frusna mango i bitar. Funkar hur bra som helst och är söt och god. Jag tog nästan hela påsen men det räcker nog med halva.

Imorgon dekorerar jag tårtan med grädde och några bär. Det blir nog smarrigt! 😁❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0