Hockeykillen! đŸ˜‚â€

Idag var en sĂ„dan dĂ€r dag dĂ„ Neo briljerade pĂ„ sitt sĂ€tt. Han gjorde ett mĂ„l, sköt tvĂ„ pĂ„ mĂ„l och passade sĂ„ ett mĂ„l blev skjutet av en annan spelare i samma lag. Jag vet sĂ„ vĂ€l att jag lĂ€ttast ger honom sjĂ€lvkĂ€nsla genom att inte framhĂ€va prestation som morot allt för mycket. Men det Ă€r svĂ„rt att inte projicera min egen dĂ„liga sjĂ€lvkĂ€nsla pĂ„ honom. Herre Gud vad svĂ„rt! 


Och SOM han Ă€ter nu för tiden!! Förmodligen en kombination av en tillvĂ€xtpuckel eller vad man nu kallar det - samt hĂ„rd trĂ€ning! 4 (!!!) smörgĂ„sar fick han i sig i skolan innan jag hĂ€mtade honom. 

Jag tycker Ă€ndĂ„ att barnen blir pushade pĂ„ ett lekfullt sĂ€tt. Ledarna Ă€r duktiga pĂ„ att trycka pĂ„ att det i första hand ska vara roligt. ÄndĂ„ Ă€r de engagerade och glada sĂ„ fort det gĂ„r bra och barnen börjar spela mer riktig hockey med mycket passningar och stort intresse. (Eller hur man nu ska förklara det) 

NĂ€sta helg Ă€r Ă„rets största match - och den första "riktiga"! Billys cup i Lidköping! Första matchen spelas redan halv Ă„tta (!!!!) sĂ„ vi kommer vara tvungna att Ă„ka frĂ„n VĂ€nersborgs arena runt 6, gissar jag pĂ„!! 

Kul ska det i alla fall bli och Neo Ă€r riktigt motiverad! đŸ˜œâ€



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0