Dålig uppdatering

Det har varit en spännande och rolig tid - om man bortser från att både jag och Neo varit sjuka. Därav den dåliga uppdateringen i bloggen. Neo har hostat och varit snuvig i 4 veckor nu men det går tydligen en förkylning som är ovanligt seglivad. Det bådar ju inte gott för mig som "bara" varit förkyld i en vecka nu.

Vi har hur som helst pusslat och haft oss för att få allt att gå ihop och till min stora förvåning så har jag kunnat sälja brandskydd även som förkyld. Provisionsbiten och räkningar som ska vara betalda, samt julklappar, presenter etc, har varit en drivmotor så klart. Neo blev dålig i magen och de tyngre behoven var väldigt bleka så vi kontaktade doktor efter att ha hört olika skräckhistorier om vad det skulle kunna vara. Sen blev Neo ännu sämre i magen och snuvan har runnit ikapp med hostan. Men doktorn har hur som helst lugnat oss med att snuvan kan sätta sig i magen på barn och att det inte är alls någon fara med vår lille knatte.

Imorgon ska jag och Neo åka till Göteborg och hälsa på min moster med familj. Min moster hade anordnat ett kalas för vår knatte eftersom de inte kunde komma på hans ettårskalas för några veckor sen. Och där blir både jag och Neo sjuka och kan inte komma. Alla gäster var med andra ord där utom huvudpersonen. Usch vad trist! Och min moster hade gjort tårta och allt! Min pappa tog med sig paket som Neo fått därifrån. Han hade fått en egen mobil och en rolig larv i trä som han kan dra i ett snöre och som låter roligt. Det är en leksaksmobil så klart. ;) Till saken hör nämligen att Neo är överförtjust i våra telefoner och kontroller till teven. Han har lärt sig hur man pratar i telefon och säger "mmm" och "aaa" samtidigt som han försöker hålla telefonen intill sitt lilla öra och se allvarlig ut. *skratt*

Samma dag som Neo skulle få ha kalas, fick vi reda på en myyyycket rolig nyhet - MEN som jag inte får avslöja än. Och eftersom jag inte har stenkoll på vilka eller hur många som läser min blogg, så måste jag vänta med att avslöja vad nyheten är. Men jag kan lova att det är något aaaalldeles speciellt!! :)

Nu klagar min son här - det är dags för lite gröt - om vi nu får i honom det efter att han har fått smaka på lite pepparkakor för första gången i sitt liv. :) Detta, efter att vi idag var hos tandläkaren som gav oss goda råd om vad vi ska ge honom osv. Pepparkakor stod iiinte på den listan. ;)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0