Förkylningar och arbete

Ja den senaste tiden har då sannerligen varit hektisk! Fick kämpat in några extra ordrar förra veckan så på två veckor så har jag om jag räknat rätt, 33 ordrar - vilket borde räcka för att jag ska slippa arbeta över julen. Men å andra sidan så vet man ju aldrig på förhand hur många som ångrar sig (fy tusan vad trist att det finns något som heter hemköpslagen! ;)  ) Men men.. Shit happens. Skulle i alla fall vara myyycket trevligt med en god lön på torsdag. Den lönen är vad jag drog in de två veckorna innan och där drog jag in 25 ordrar om jag inte minns fel. *håller tummar fötter och tår för en god utdelning från det*

Jag hade egentligen tänkt jobba idag fram till onsdag men i söndags så bröt en hemsk förkylning ut för Neo. Och själv kände jag hur jag (iiiiigen!!!) började få lite ont i halsen, så det var bara att gilla läget och stanna hemma med son igår och idag. Förmodligen blir det inget arbete alls den här veckan pga det men det får gå. Hoppas dra in några ordrar nästa vecka istället om jag har tur.

I söndags (då Neo blev sjuk), så var vi hemma hos min syster med sambo - inte illa med tanke på vädret och vår bil som skulle klara detta. Dagen innan hade jag nämligen varit tvungen att avstå (iiiiigen!!!) från ännu en tjejträff med tjejgänget från Uddevalla. Man kan tro att det är ett skämt - för gångerna jag varit tvungen att ställa in, går verkligen snart inte att räkna på fingrarna längre. *suck* Problemet när man ska ha sådana tjejträffar, där många ska kunna träffas, är väl främst att man måste boka datum så långt i förväg. Men det kan ju uppstå många hinder längs vägen - inte minst när man har en liten knatte som precis börjat på dagis. Hm... snacka om avstickare! Hur som helst - var var jag nu då... Jo - min syster och bror fyller jämt. Min syster 30 och min bror 25... även om de lite skämtsamt skrivit 45 på tårtan - som om min bror skulle fylla 15 menar jag. Hi hi hi! Jätte trevligt kalas och mat i överflöd. Skulle tro att de har kvar både tacopaj och enchiladas (stavas det så?) i flera veckor efteråt. :D

Snart är det dags med allt julbestyr också. Det har sannerligen varit tufft med den biten och jag har varit tvungen att skippa bra mycket som jag egentligen skulle velat ha gjort. Det känns ju extra viktigt med det nu när vi har en liten son i familjen. Lite mer julpynt, julbak och framför allt en gran, har helt klart varit med på önskelistan. Men men... Mantrat den här julen får bli "goodenough" och så får vi se hur långt det räcker.

Nu är det dags att se om vår lille knatte kan tänka sig lite välling. Han har nämligen vägrat allt vad mat heter. Bara en halv portion gröt slank ner imorses. Men det är länge sen nu och mat vägrar han så vi får se om det funkar med välling. Till saken är att han dessutom har fått en ny liten tand! Och denna lilla tand kliar ju säkert och han dreglar som bara den! Det kanske gör ont att äta. En liten blåsa har han också fått i sin lilla mun. Nej nu är det dags att ge honom lite uppmärksamhet, märker jag.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0