BIM-mätning och kalas

Vad härligt det är med semester ändå! :) Kalaset blev över förväntan, alla kom med gott humör och for hem med påtvingade doggybags eftersom jag och Jonas inte vill ha något som lockar oss ut ur vår nya fina nyttiga trend! Hi hi! Apropå nyttig trend - nu har vi båda varit på Bia-mätning igen. (mätning av muskel-fett-vätske-sammansättning i kroppen) Själv hade jag ökat 1,6 kg i muskelmassa så nu ligger jag på noooormaaalnivå när det gäller muskelmassa ha ha! Vilket iofs förvånar mig lite eftersom jag brukar uppfattas som relativt stark. Jonas däremot, har ungefär dubbelt så mycket muskler - långt mer än över normalt - för en MAN!! Så vår coach sa att han skulle kunna koncentrera sig på att bara gå ner i vikt utan att träna och ändå behålla normalt med muskler - även om detta så klart inte är att rekommendera. Lyckosten!! Idag köpte jag en ny juicepress, vi köpte lite nyttig mat och har börjat planera om vår kost lite. Själv äter jag nämligen tydligen FÖR LITE(!!!!!) vilket alltså är anledningen till att jag INTE går ner mer i vikt. Min ökning av muskelmassa var väl iofs riktigt bra på så kort tid, sa hon men jag kan gott och väl lägga på mig betydligt mer och då behövs mer protein och mer men bra kolhydrater - och framför allt - fler mål per dag. Ja ja... På min redovisning av resultat står det däremot att man INTE rekommenderar mellanmål (vilket hon gjorde) IOM att det blir svårare att gå ner i fett-vikt då - något jag upptäckte först efter träffen. Att jag klarar såpass mycket tyngd trots min något undervikt vad gäller muskler, motiverade hon med att jag förmodligen har "bond-gruvarbetar-muskler" - dvs sega muskler - kvalitativa kanske man kan säga. Vet inte om jag blev så mycket klokare efter det men det blir nog bra. He he... Nu har vi pressat morötter äpplen och melon, kokat ägg för våra nya mellanmål, ätit osaltade nötter, köpt tonfisk och grönsaker. Ska bli intressant det här!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0