Jul "lov"!

Jag har nog aldrig haft ett lov som varit så fullt av arbete som detta "lov" - någonsin!!
Större delen av tiden så har jag antingen suttit och antecknat eller råpluggat. Och med två veckor kvar till två stora tentor, så har jag fortfarande 3 kapitel kvar att läsa i ena kursen.
Jag läser Marknadsföring (på engelska) och Ekonomistyrning, två rätt tuffa kurser. Men jag måste medge att det är rätt kul i Ekonomistyrningen då själva räknandet känns relativt enkelt, bara man lär sig alla regler någorlunda utantill. Det är... vågar knappt skriva det... faktiskt ganska.... kul!
Dessvärre så tar det extremt mycket av min vakna tid att studera och det ständiga dåliga samvetet finns där hela tiden då vår son egentligen skulle behöva mer hjälp av både mig och Jonas för att "komma ikapp" de andra barnen i språket.
Jonas har i alla fall läst klart nu och är nu legitimerad undersköterska, vilket ger honom i alla fall en stor portion mer tid i anspråk på dagarna att ägna åt sin son nu.

Utöver det dåliga samvetet för den brist på "mammakvalitet" som jag kan ge min son, så finns ångesten där för om jag kommer klara tentorna eller ej. Om allt bara handlade om tiden man lägger ner, så borde jag klara tentorna flera ggr om. Men tyvärr så handlar det också om effektivitet - att kunna bena ut vad som är viktigt och dra egna slutsatser som hjälper en att sovra fram det som är väsentligt. Detta är jag inte superbra på, kan jag villigt erkänna. Jag har alltså stor möjlighet att bli förbannat allmänbildad, eftersom jag läser så vansinnigt mycket och pluggar och råpluggar så mycket. Men det är inte särskilt effektivt och därmed kanske inte särskilt smart då man är förälder och bör sätta sitt barn i första rummet. Good enough borde ju stå högst på prioriteringslistan.

18 januari far i alla fall jag och Neo till Kanarieöarna med mina syskon och barn för att hälsa på Neos morfar - som ni kanske redan vet har flyttat dit.

Det är morfar som betalar kalaset - resa och logi och vi ska få bo på ett jätte fint hotell!! Det ska så klart bli fantastiskt roligt men samtidigt finns ångesten där. Samma vecka som jag åker så börjar en ny kurs i Nationalekonomi. En enda kurs på heltid - som förra årets studenter klarade sådär.... Det var nämligen 12% av dem som klarade den tentan!! Och jag reser bort en av de fyra-fem dyrbara veckorna då!

När jag planerade detta så visste jag bara att två kurser slutar preciiis när vi ska åka, vilket borde ge mig lite utrymme att andas ut i en vecka. Vi åker nämligen dagen efter en av tentorna och tre dagar efter den andra. Men nu när jag ser det nya schemat så ser jag hur späckat redan första veckan är i den nya kursen, så frågan är väl hur skönt det kommer kännas om jag inte riktigt kan slappna av pga det. Jag hoppas det löser sig!!

Utöver detta, så tränar jag några ggr per vecka. Jonas ska komma igång han också, säger han och snart börjar innebandyn för Neo igen. Så klart roligt för honom!

Nyårsafton blir nog den "tråkigaste" på flera år. Jag måste nämligen plugga i princip hela dagen. Kanske kan kvällen bli lite roligare. ;)

Näpp... detta var 10 minuters break. Dags att ta itu med det sista råplugget för dagen!!

See ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0