Framtidsplaner

Var hos studievägledare på Högskolan i veckan och fick lite vägledning om vad jag ska söka nu till hösten och gå igenom mina möjligheter att komma in på den utbildning jag väljer.

Vi kom ganska snabbt fram till att jag har goda möjligheter att komma in på nästan vad jag vill i de områden jag är intresserad av! - något som chockade mig ganska rejält kan jag säga!

Ekonomprogrammet med marknadsföring som inriktning, lutar det åt att det blir och eftersom jag har dubbelt så högt resultat på Högskoleprovet än den person som kom in i höstas hade med lägsta resultat, så känns det riktigt lovande!

Det känns lite läskigt måste jag säga. Dels är jag rädd för den studieteknik som krävs när man läser på högskolan och som jag inte har någon erfarenhet av. Men också att jag har för hög halt stresshormoner i blodet för att min skalle ska kunna ta in all information.

Jag är också lite orolig över den sociala biten eftersom jag mestadels jobbat själv senaste åren.

Jag hoppas allt löser sig.

Min förhoppning är att kunna arbeta ihop en rejäl buffert inför hösten eftersom jag då återigen måste leva på CSN. Samtidigt så kräver min bil en hel del renovering och det kommer kosta. Ingen lätt ekvation. Dessutom så måste jag hela tiden tänka på min historik med utmattningsdepression, vilket jag oerhört lätt glömmer i ivern att prestera och drar sen på mig ena psykosomatiska symptomet efter det andra.

Till hösten köper jag busskort till och från skolan. Finns ju jätte bra förbindelser till och från och minskar förhoppningsvis mina bensinkostnader rejält (plus övr bilkostnader). Om jag orkar och får för mina chefer så hoppas jag kunna jobba någon eller ett par dagar per månad för att dryga ut inkomsten lite.

Blir stressad bara jag tänker på detta men hoppas allt kommer lösa sig till det bästa!

Idag är jag hemma med Neo som fortfarande är lite sjuk men imorgon åker jag till Alingsås och jobbar igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0