Nya livsstilen!

(null)

(null)

Jag har varit tungt beroende av en dryck i flera månader och år. Pepsi Max, heter den och den skulle ju vara helt ofarlig att inta, hette det... 

Men med magkatarr och "allergi mot stress", som en läkare uttryckte att jag har, så är väl kanske inte kombinationen kolsyra och koffein den ultimata kombinationen. 

Jag har dessutom frossat - och då menar jag verkligen FROSSAT - i godis på helgerna. Eftersom jag tränar 6-7 dagar i veckan på riktigt tuff nivå, så är livsstilen direkt skadlig med dålig återhämtning som följd. 

Jag har kommit till en gräns, kan man säga. Och jag tror att OM jag ska kunna nå större mål på Wattbiken så måste jag ändra min livsstil en hel del. 

Detta började jag med igår. Och hej och hå vilken huvudvärk jag haft! Men magen har sannerligen genast reagerat positivt! Mitt mål är att kanske kunna minska mina doser i medicin om jag lever bättre. 

Som vanligt så är jag ju "all in" när det gäller i princip ALLT jag tar mig för. Därför inser jag att det inte får bli extremt åt något håll. 

Neo kommer få en bättre förebild och bättre mat. Han tränar ju faktiskt minst lika mycket som sin mor! 

Och förhoppningsvis får han en mer sund och sann bild av vad som är en "portion" av onyttigheter som godis och glass etc. För att inte tala om Pepsin!!.... 😔❤️🙏

Nåväl. Nu ska här jobbas på moderskapet och försöka göra det som faktiskt formar honom mest i livet - hur jag lever, hur jag tar hand om mig själv, vilka värderingar jag för vidare och vilka prioriteringar jag har.... se you guys! ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0