Dagstripp till Mellerud

Det är inte alltid lätt att få allt att gå ihop. Det ska gudarna veta. Speciellt när det gäller att samla alla vänner och hinna träffas mellan skola, jobb, dagis, myskvällar med familjen osv osv osv. Men ibland klaffar det och då har vi superkul! :) Jag for iväg en dag till Mellerud för att träffa två av mina vänner, Camilla och Natasza. Meningen var att vi skulle ha en trevlig fika allihop tillsammans men efter lite turer kring hur alla kunde, så fick vi splittra oss. Så först fikade jag med Camilla och sen for jag hem till Natasza. Vi gick en 2 timmars promenad och for sen iväg för att shoppa lite och fika. Jätte trevligt så klart.

Måste varmt rekommendera Melleruds enda klädbutik. Jag vet inte om jag blir blind - "jag kanske inte ser skogen för alla träden" - i större städer så att säga, eller om det är som så att de är duktiga på att ta in kläder som faller just mig i smaken i butiken i Mellerud, men jag hittar alltid ursnygga kläder där när jag är i Mellerud. Bra priser har de också. Jag kan ha gått i timmar i stan för att hitta något snyggt utan att lyckas, men så kilar jag in en snabb sväng i den butiken när jag ändå är i Mellerud och kommer ut med flera kassar. "Tjejer och killar", heter butiken.

Idag ska jag iväg och storhandla igen. Sen ska jag nog ta en tur i skogen med Neo och vovve. Det är härligt att gå långa promenader, tycker jag. Man rensar tankarna och får frisk luft och motion på köpet. Sen är det alltid så skönt när man kommer hem. Gärna till en god höstmiddag med någon fruktpaj till efterrätt. Kanske se en film med familjen efteråt. :)

Nu är det dags att ta itu med dagens bestyr.
Hej så länge! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0