Jag mår BRA!

Jag har varit arg på min mamma väldigt länge...även under tiden efter hennes död. 

Jag har drömt många drömmar där hon intensivt velat säga saker för att påverka mitt liv. Jag har varit helt säker på att hon velat att jag ska hålla fast vid det som är infekterat och sjukt...för andras skull. Och med andra ord göra saker på bekostnad av min hälsa och min familj.

Men jag har insett att om hon inte tjatat...så hade jag aldrig tagit de livsviktiga och stora steg som lett dit där  jag är idag. Jag hade antagligen fortfarande mått dåligt och omedvetet låtit detta gå i arv till den jag älskar mest på denna jord. 

Jag har brutit mönstret och är äntligen fri. Lycklig! Men mest av allt...inte rädd... Och inte arg! Förmodligen sker detta mer eller mindre på bekostnad av andra. Det är tråkigt men inget jag tänker ta ansvar för.

Jag har rätt att slippa vara rädd, känna mig ensam och vara så arg att om jag varit minsta lilla knäpp, förmodligen begått mord för länge sen. Jag har rätt att få vara frisk och må bra.

Och tro mig! Det gör jag nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0