Bilstöld



En sådan fin bukett fick vi av ägaren till bilen som vi anmälde hittad! 😃 

För att göra en lång historia kort, så upptäckte Jonas en blå bil utan registreringsskyltar vare sig fram eller bak, på vår gata i förrgår kväll. 

Dagen efter så ringde han polisen. De kom och kollade in bilen och kunde snabbt hitta ägaren som misst sin bil. Ägaren kom och bekräftade att bilen var hans. 

Till slut slutade det med att han skulle hämta extranycklar och sen hämta bilen och behövde då någon som vaktade bilen. Jonas skulle till jobbet så jag traskade dit med Aslan och skällde mig.

Då kommer två killar i 20-årsåldern med varsinn pitbull. Hundarna börjar skälla utav bara tusan, gläfser och kastar sig fram i kopplet. Ena killen halkar så hunden nästan flyger på Aslan och under tiden kikar den andre killen in genom ena bilrutan. 

De ser irriterade ut, uppenbarligen vill de att jag ska gå. När de stått där ett tag och jag inte rör mig, så börjar de traska ner längs petersbergsvägen. Då ser jag hur en av killarna sparkar mot sin hund och den andre nockar sin i ansiktet med Näven! Fruktansvärt!! Sen rycker de i kopplen och skäller på hundarna. 

Jag var lite skärrad efter detta. 
Men idag kom ägaren förbi med en stor bukett blommor! Gulligt!! 

Nåväl...imorgon ska den här tanten på tjejfest och de andra tjejernas karlar ska komma hit och mysa med min sambo, pizza och barn! Ska blir riktigt kul!!

See ya! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0