Wattbike test i 20 minuter

(null)

(null)

En herre från Vänerhoffs cykelförening tog sig an denna tant igår. Han visade mig mer eller mindre hur Wattbiken funkar. 

Hittills har jag bara tryckt på "Just ride" eftersom jag inte fattar något annat av alla förkortningar och resultat än klockan och hastighet. 😂😂😂

Han sa att jag ska försöka köra riktigt hårt i 20 minuter och på så vis lära mig vart min smärtgräns går, Dvs när kroppen börjar frigöra syra. Detta förkortas FTP och Threshold HR. I alla fall en av förkortningarna! 😂😂😂 Säger väl en del om hur insatt jag är i detta! 😂😂

37,9km/h är jag dock nöjd med! Hade däremot INTE kunnat cykla en sekund till, så jag kanske körde lite över smärtgränsen ändå! 😂😂😂

Ja ja! Kul att prova i alla fall! Inte så dåligt för en 42-åring? 😅

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0