Blandade turer!

Positivt: Neo har slutat med blöja dagtid och har peppar peppar, sen han började vara utan blöja på Förskolan, inte kissat på sig en enda gång!! Jippiiiii!!

Han har till och med börjat säga till när det är dags att göra sina behov! :)

Var på Leklandet med två av mina vänner och våra barn i lördags. Väldigt trevligt måste jag säga, även om det märktes på Neo att han fortfarande var lite trött efter förkylningen.

Efter en riktig rysare på jobbet, så klämde jag till med några ordrar denna vecka också, inkl en gammal order som var tvunget att skrivas om!

Vi har haft det väldigt mysigt i vår lilla familj, tänt ljus och ätit hembakade lussebullar och myst till bra filmer på kvällarna.

Om allt klaffar så blir det tjejträff på fredag med lite julmys och på lördag far vi med vänner till Liseberg. Hoppas verkligen set funkar för det skulle vara såååå roligt!!

Negativt då: Min bil är i verkstan - iiiigen!! En kille vi känner som jobbar för, frågade mig idag om min bil någonsin hinner kallna innan jag kör den igen. Ha ha! Jag kör ju väääldigt mycket i jobbet. Inte konstigt då att den pajar ibland.

Nu när den riktiga vinterkylan svept in över vår lilla stad, så reagerade vårt som alltid lika pålitliga proppskåp med att strejka när vi gasade på med luftvärmepumpen och började tända ljusstakar.

Vi vaknade i morse med en isande kyla i huset. Vi har element i våra sovrum för att "stödja" pumpen lite och därför blev det en smärre chock för hela familjen när vi öppnade dörren och möttes av polarvinter.

Efter att ha bytt nästan en hel förpackning med 16 v proppar, så tröttnade jag och ringde en elektriker! De kom på nästan prick 15 minuter och fixade så vi numera använder 20-v proppar.

När vi ändå var i farten, passade vi på att beställa lite andra tjänster som vi dragit på ett tag. Dra lite nya ledningar, installera ett nytt element etc.

Till råga på allt så har jag pölsat fram i drivor av snö från verkstan med min hund idag. När jag sen ringde tre h senare så hade de inte börjat med min bil trots att de lovat att de skulle skynda sig!

Den där snön gör att vi dessutom måste kosta på oss en snöslunga eftersom vi har en redig uppfart in till oss och båda bilarna måste få plats.

En av mina vänner har krockat och därför måste vi planera vår lilla tjejträff därefter. Vi hoppas vi kan hitta en lösning.

Tja... Det var väl det... So far so goooood! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0