Förkylningstider!

Jag som var så nöjd över att inte ha varit förkyld på ett år nu! Tänkte att eftersom jag var sjuk varannan månad (nästan exakt!!) under Neos första 1,5 år - så hade jag fått min beskärda del för några år framöver. Men icke då!
Men ett år är ju inte så illa, helt normalt så jag klagar väl egentligen inte.

Det började igår kväll, efter en nästan hysteriskt fullsmockad dag eftersom jag både jobbade och tränade... och sen fick för mig att jobba igen! Väl hemma, så vart jag tvungen att gå långpromenad med vovven också så med alla trappor jag gått upp och ner för, träning och promenad - så borde jag ha avverkat ett maratonlopp! Inte konstigt då kanske, att kroppen liksom gav upp och tillkännagav det irriterande viruset i kroppen som den hittills lyckats mota bort.

Skulle behövt repetera matte idag, skulle vart på födelsedagskalas i eftermiddag hos sambons bror, imorgon skulle jag åkt till min kockodoktor och på eftermiddagen har jag mattelektion som jag definitivt skulle ha behövt vara med på men som jag med all sannolikhet kommer tvingas strunta i! USCH vad trist!

En liten tur i oturen dock, är väl att jag hann jobba ett par dagar iaf! Nu är det bara att hoppas på att inte son och sambo blir smittade! Neo har ju hittills denna höst (peppar peppar), inte varit förkyld en enda gång! Jag hoppas innerligt att han ärver sin fars immunförsvar när det gäller förkylningar och mitt, när det gäller magsjukor (peppar peppar!!!).

Nu ska jag droga mig med diverse förkylningslindrande piller!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0