Kaos!

Jag visste att det skulle bli smått kaotiskt i november/december, men nu börjar det gå över gränsen för vad jag orkar med.

Jag blev ju dålig förra veckan. Inga problem, en vanlig förkylning. Men eftersom mitt schema redan är pressat och helt beroende av att jag kan göra mina matteläxor de dagar jag planerat, så hamna jag i en sits som säkert snart kan göra mig sjuk igen.

Kom efter i matten och till råga på allt så missa jag lektionen på torsdagen. Missa också sambons brors födelsedagskalas och en massa annat!

På lördagen for vi ändå, trots att jag var dålig, hem till far och fira både hans födelsedag samt fars dag och det blev mycket trevligt måste jag säga! Fick även sitta en del med matte och var rätt trött efteråt.

Dagen efter for vi på Julmarknad. Jag hade med mig Natasza och Jonas, sin kompis Peter och det var riktigt kul faktiskt! Men Gud så trött jag var på kvällen!!

Idag jobbade jag på rätt hårt i Uddevalla. Fick åka tillbaka till en gammal kund och skriva om en order så dagen blev lång. Fixa sen mat, gick promenad med vovve, hämta Neo från förskolan, vek tvätt, diska, laga mat igen, diska igen, lämna skräp på återvinningen, och satte mig sen med matten som jag ligger efter med. Men efter ett tag började jag må illa - den där känslan som borde varna mig men som jag så ofta undermedvetet ignorerar.

Ja ja... Inte lätt att veta vilka val som är bäst ibland. Och en liten gosse på tre år måste ju tas omhand också. "vart är Jonas?", fråga Jonas kompis på Facebook när jag trött beskrev dagen. Kan kanske verka som en klassisk kvinnofälla. Jag tar nog sanning att säga - på mig mer än jag behöver och frågar sällan om hjälp. Jonas pluggade idag - efter skolan.

Nu ska jag i alla fall försöka återhämta mig. God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0