Pott-träning på G!

Lite halvdant med pott-träningen har det allt varit hittills. Men idag bestämde jag och Jonas att vi kör lite pott-träning på helgerna.

Det svåra är att hjälpa Neo förstå när det är dags att säga till mamma eller pappa att nu måste han kissa. Idag såg vi att han började hoppa så där typiskt när barn blir kissenödiga och frågade (för typ 1000-e gången) om han behövde kissa. "Sissa" sa han och så sprang vi till toaletten! :)

Innan, hade han kissat på sig bara en gång, men den kanske räckte för att han nästa gång skulle hålla sig lite. Man kan ju alltid hoppas!

Vi har så klart inga förväntningar på att det ska vara fixat och klart på helgen men någonstans måste man ju börja! :)

Det är på sätt och vis en väldigt passande helg för både jag och Jonas måste plugga som tusan så vi kommer Mao vara hemma hela helgen.

På torsdag är det nämligen dags för sista vanliga provet i matte. Sen är det dags för nationellt prov två veckor senare och sen är det klart! IOM mina halvdana resultat hittills så hade det varit skönt med ett lite bättre resultat denna sista gång iaf. Men vi får se!

Nu ska jag iaf försöka ta igen mig!
So long! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0