Jobbig dag

Det har varit en riktigt stressig och rätt jobbig dag. Tillräckligt för att jag förstod att om jag tränar, så skadar jag min slitna kropp. Urtrist!

Det blev bara en order i Uddevalla idag och matt och med stora varningstecken, så for jag hem - mycket frustrerad!

Efter lunch, ett välbehövligt varmt bad och en promenad med min vovve, så kändes det som att jag var på G igen. Jag tänkte att OM jag får några order till, så blir det lugnare imorgon och då kan jag återhämta mig resten av veckan. Så jag for iväg igen. Inte smartaste draget jag gjort kanske pga hur jag mått senaste tiden.

Men just då kändes det rätt. Och ännu en order blev det iaf. Nu ska vi inte tala om hur jag mår. Inte bra alls och speedad på stresshormoner. Ljusskygg (gör ont i ögonen), reagerar på minsta lilla ljud!! Om någon överraskar mig så kommer jag få stora problem med att lugna mig själv - hur oskyldigt det än må vara. Jag vill inte ens tänka på hur kass nattsömnen förmodligen kommer bli.

Man skulle ju kunna tro att all den här kroppskännedomen skulle göra att jag blir mer försiktig. Men icke! Å andra sidan så är det ofta väldigt svårt att se vilken väg sim är den bästa. Att inte ha några order alls, är ju det mest stressande jag kan utsätta mig själv för. Rent krasst så jan det då vara tillfälligt bättre att pressa sig själv - tills den dagen man måste sjukskriva sig alltså.

Har ringt kollegor, chefen och själv försökt fundera ut vad jag ska göra. Men det finns ingen universallösning för mig, känner jag. Ja ja... Det löser sig till slut - det måste det!

Jag hittade iaf idag ett par fina bilder på min barndoms stora fantasikärlek eller vad man ska kalla det. :) Han var ursöt då - väldigt snygg än idag, tycker jag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0