Sömnlös natt

Natten till idag har varit en mardröm. Den började med att Neo vaknade och gallskrek. Han pekade på sina ben och sa "ot där". När jag sen frågade om han hade ont någon annanstans så pekade han på sin mage.

Emetofobiker som man är, så hann jag stressa upp mig själv rejält. Man blir ju också lätt rädd som förälder när ens barn plötsligt skriker så av smärta och när man inte vet vad det beror på!!

Jag och Jonas försökte byta "pass" under natten med att försöka trösta, och lägga Neo men ingen av oss hann somna om mellan varven och IOM att vi båda skulle jobba tidigt dagen därpå, så blev vi allt mer stressade ju längre tiden gick. Till slut somnade Neo men sov väldigt oroligt! Det gjorde däremot inte vi! Stresshormoner i blodet för en hel armé skulle jag tro, var orsaken till det!

Imorse hade Neo lite feber så vi är fortfarande osäkra på om det var Växtvärk vår son hade i natt eller om det var något annat. Hur som helst så blev det jag som fick Vabba. Tre dagar hittills totalt 2012, vabbande, för både mig och Jonas, chockade mig nästan när jag såg på Försäkringskassans hemsida. Vår son har då inte (hitills) varit ovanligt sjuk i år iaf!!

Hoppas få sova i natt. Alla mina planer för dagen raserades ju IOM att man inte orkar så mycket utan nattsömn. Och jag gör bäst i att inte slita mer än nödvändigt på den här sönderstessade kroppen! Man orkar inte så mycket då. Iaf om det handlar om jobbet jag har, träning och matteplugg. Testade att räkna lite idag men började snart må illa och fattade ingenting av det som jag faktiskt vanligtvis brukar kunna fixa efter lite klurande. Vilken värdelös dag mao!!!

Ja ja.. Imorgon blir det iaf träning - om jag for sova i natt alltså. Jag ska också till min terapeut och sen på mattelektion. Kan bli en bra dag om allt klaffar och om John Blund känner för att visa sig - för oss OCH för Neo!!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0