Kräftskiva

Ja lugnt var det ja. Om man bortser från en hel helg full med matte i gott sällskap av min mattelärare till far. Pling sa det så damp det ner ett sms från en kompis som undrade om jag ville komma hem till henne på Kräftskiva. Har tackat nej till ganska många tillställningar senaste tiden och fick genast dåligt samvete. Eftersom de ändå skulle ut i Trollhättan senare på kvällen, så föreslog jag att de kom vägen om mig en kort sväng på kvällen.

Då kontrade de med att flytta kalaset hem till mig. Tja, jag hinner nog plugga innan de kommer, tänkte jag. Och jaaag skulle ju inte supa till utan bara vara social med ett par öl (som jag peppar peppar märkt att jag tål i begränsad mängd!). Jätte trevligt blev det i alla fall och det blev inte så fasligt sent i säng för mig ändå!

Dagen efter kom pappa och vi satt i flera timmar med min kära mattebok. Är inte helt överförtjust i delta-X och -Y, grafer och hur man ritar kurvor och linjer för den som är intresserad. Men jag hoppas ett brinnande intresse ska infinna sig - så fort jag börjat fatta hur man gör! ;)

Resten av kvällen har jag busat med min käre lille pojk. Han var nämligen med sin far, farmor och farbror och shoppade idag så vi hade massor att ta igen på kvällen!

Imorgon är det iaf jobb och träning igen. Jag har verkligen försökt boosta med bra energi idag för jag kände veckan som gick, att det blev allt trögare att sälja - och att det kan ha varit pga bristande energi eller dvs påbörjad utmattning. Måste Mao vända den trenden NU!!

Vad ska jag då dra in på? Matten?? Nope, den behöver jag för att kunna ta mig ur säljnischen om det behövs. Träning? Nope, den sover jag bättre på - ger energi på sikt. Jobb? Har redan dragit ner massor - måste trots allt kunna betala räkningarna i slutet av månaden. Kost? Svar JA - kan äta MER och oftare och RÄTT mat. Äter förvisso bättre än jag någonsin gjort men kan äta mer. Satsar på det och ser om det ger effekt!

Ska snart nana!
God natt och hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0