Matteprov och planer för hösten!

Så var det där matteprovet äntligen avklarat. Jag tror det gick hyggligt bra i alla fall. Satt dock med ett enda tal i nästan en timme men svaret envisades med att bli riten ur minus tre - och ett negativt tal går ju inte att ta roten ur vilket således borde innebära att min lärare lade in en "kuggfråga". Men set kändes inte särskilt troligt så jag raderade min lösning och körde på en reserv som ledde till ett annat svar. När jag sen frågade min far, och han hade analyserat talet lite - så visade det sig att mitt första svar var rätt!(!) morr!!!

Ja ja, inget att göra åt det nu men det stör mig något vansinnigt!

Idag ska jag i alla fall sätta mig med nästa kapitel. Lika bra att sätta igång direkt eftersom jag hade sådan uppförsbacke hela vägen till detta prov som var. Men det finns ju sååå mycket mer roliga saker att göra hemma. Som att laga och äta tacos, exempelvis, eller göra en plommonpaj och äta godis, och titta på film... Speciellt när det bara regnar ute och är allmänt trist.

Sen har jag suttit med Ullared-listan och inte haft något vettigt att skriva alls. 13 julklappar och presenter ska inhandlas. En hel drös har nämligen lyckats få sina födelsedagar nu på hösten också så det är lika bra att handla allt på samma gång - på ett ställe med någorlunda bra priser. Vissa får dessutom lite mer, Neo först och främst, Jonas såklart men även min systers son Elliot.

Och sen har jag varit helt slut och vilat magen medan jag bloggar lite här. Kanske dags att ta itu med den där matten nu då!! Suck å stön!

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0