Min dröm!

Ligger här och försöker återhämta mig efter Ullared-resan som vi visserligen lyckades beta av de flesta presenterna på, men som sugit ur den mesta energin hos hela familjen tror jag.

Ligger och fantiserar (som så ofta) om chansen att det finns liv på andra planeter. Om man tar hänsyn till hur många miljarders miljarders (etc) skolsystem det finns som liknar vårt och hur många (betydligt fler), planeter som snurrar i dem, så borde det ju vara nästan osannolikt att det inte skulle finnas tom intelligent liv där ute!

Jag blir nästan vimmelkantig av alla fantasier jag har - vilja spännande lösningar på olika problem naturen hittat hos dem, vad vi skulle kunna lära oss av dem och om det finns någonting som avslöjar vårt gemensamma ursprung - ex en Gud, våra själar, vad som händer efter döden, själavandring, Nirvana, himlen etc... Kan man ex välja att på pånyttfödas på en annan planet??

Har de samma eller liknande sjukdomar sim vi har? Har man hittat botemedel mot några av dem - ex cancer? Hur ser de ut? Är landskapen vackra likt de kan vara på Jorden? Har de samma sorts livscykel som vi? Hur fortplantar de sig? Vad lever de av? Har de andra lösningar på att värma sig/kyla ner sig än vi har? Lever de också i zymbios med andra arter? Hur ser landskapen ut - har de trädliknande växtlighet? Är djurlivet varierat och stort?

Guuud så många frågor jag har!!

I slutänden - om man bortser från all spänning och mina vilda fantasier, präglade av min fars berättelser när jag var liten - leder allt till den största frågan av dem alla - Meningen med livet!

Ja när jag tänker efter så kan jag nästan inte förstå hur det kan finnas något viktigare (om man bortser från mer Jordnära problem vi har alltså) - än att hitta liv eller åtminstone lära oss mer om Universum!!!

Nu ska jag sova och förhoppningsvis inte tänka så mycket på morgondagens jobb!

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0