Stressvarning

Jag hade uppenbarligen tagit i lite för mycket (med betoning på liiite), vilket resulterade i att kroppen sade ifrån och magkatarren var ett faktum. Fick snällt sjukskriva mig och har försökt ta det så lugnt som det går. Inte lätt när matten kräver engagemang för att man ska klara kursen öht.

Min kropp har blivit så oerhört överkänslig. Minsta lilla belastning mentalt frisätter värsta stresshormonbomben som gör att hela kroppen skakar av adrenalin vid minsta ansträngning. Reagerar som om en bomb slagit ner vid minsta lilla överraskning, det räcker med att Jonas öppnar sovrumsdörren när jag ska sova, vilket leder till att det känns som om hjärtat ska hoppa ur bröstet på mig - som om han skrämt mig rejält. Och sen kan det ta en halvtimme att helt få hjärtat att slå normalt efteråt. Då är det ju dags att dra i handbromsen. Är inte helt säker på hur bara.

Neo har börjat snuva - hoppas bara inte det bryter ut en förkylning. Och på torsdag har jag prov i matte. När jag testar mig själv så gör jag slarvfel på ungefär vart tredje tal, vilket är alldeles för mycket. Dumma slarvfel där jag inte skrivit talet korrekt, missat ett plus eller minus eller bara glömt att få med en faktor eller liknande. Än vet jag ju inte hur just MIN lärare rättar de felen - om hela svaret blir fel eller om det bara blir avdrag eftersom man trots allt fattat hur man ska göra uträkningen.

Mycket att tänka på är det nu. Jag har iaf lyckats med min träning, har det visst sig. Gjorde Bia-mätning igen och har lyckats gå ner 1 kg i fettvikt och gått upp 1 kg i muskelmassa - en ganska svår kombination tydligen, sa min coach. Så det känns ju bra!

Nu ska jag snart försöka mig på att laga mat med nackspärr och sen ta med hund och son ut en sväng.

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0