Sjukskrivning

Ibland så blir inte saker som man bestämt eller hoppats på. Det har varit väldigt jobbigt att jobba senaste tiden. Dels pga att kunder jag träffat, ofta känt sig lurade av konkurrenter till företaget jag jobbar på, men också pga att vi tvingats öka vår kvalitet så till den milda grad att vi säljare nästan tvingas ifrågasätta kunden om hen verkligen vill ha produkten vi säljer.

Så kan man ju inte jobba. Man börjar tvivla på sin egen kvalitet som säljare, sin förmåga osv och det finns få saker som är så motverkande i sitt syfte, som den inställningen.

Självklart ska kunden få reda på allt, men om man som säljare börjar tvivla på sig själv och ifrågasätter sin demonstration, så blir det bara en ond cirkel där man till slut inte säljer någonting.

Till råga på allt så fick en kund tag på mitt privata telefonnummer och ringde mig dagen innan Påskafton och hotade mig till livet. Allt, pga att hon påstod att jag lurat henne och att jag inte berättat att det tillkommer ränta vid avbetalning.

Att jag sålde till henne för sisådär tre månader sen, gjorde att jag till råga på allt inte kom ihåg demonstrationen jag gjort hos henne. Jag kunde faktiskt ha glömt att berätta om räntan. Lite märkligt är det väl iofs att hon ringde efter tre månader. Kom hon på detta först NU, kan man kanske tycka?!

Detta gjorde hur som helst att jag omedelbart införskaffade hemligt telefonnummer. Otroligt onödigt och frustrerande. Detta ledde till att jag nu är sjukskriven igen.

Under tiden jag varit sjukskriven, har vi hunnit beställa ny soffa. (Det är hål i skinnsoffan vi har) Imorgon är det totalrenoverat i vardagsrummet (gjort av inhyrd firma) och om ett par veckor ska vi få renoverat hela trappan upp till övervåningen. Spännande och roligt så klart!

Samma dag som målarna kom, upptäckte vi att vi fått inbrott i vårt garage! Inbrottet skedde troligtvis under natten eftersom jag nu mestadels är hemma, eftersom jag är sjukskriven.

Dagen innan, hade jag däremot umgåtts med en väninna och vi gick på bio och hade det jätte mysigt!

Jag har också unnat mig en tripp till Mellerud och träffat mina vänner där, grillat och haft det mysigt.

Till helgen ska vi försöka ta oss till Ullared och storhandla. Det ska bli extra roligt eftersom vi har ett nytt vardagsrum att inreda!

Nu ska jag försöka få lite färg i ansiktet innan jag går in och vilar lite!

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0