Back to reality

Vilket underbart år vi haft i vår familj ändå - iaf om man bortser från utmattning och olika små inscidenter.

Jonas tog körkort på våren, köpte bil, jag blev förvisso sjukskriven pga utmattning ungefär samtidigt. Men jag tycker nog att jag hittade ett sätt att arbeta på som hjälpte mig ta mig ur det.

Jag insåg att jag var tvungen att hitta en backup-plan för framtiden ifall jobbet jag har skulle bli allt för påfrestande psykiskt. Detta ledde till mattestudier under hösten i kombination med jobb - som jag faktiskt klarade av. Att jag inte heller knappt ägnade en tanke åt ångest - förknippat med tidiga minnen från skolåren som barn, är kan jag tycka så här i efterhand, helt otroligt!

Semestern, ägnade vi åt att måla huset - eller rättare sagt, Jonas och hans bror målade. Jag stod för markservice och barnomsorg. ;)

Neo fyllde 3 år och både kalas och hela julen blev riktigt mysiga och bra!

Jonas har också börjat läsa och det har funkat över förväntan! Jätte duktig har han varit! Inte blev det sämre av att han tycker det känns som att det passar honom!

De två största enskilda händelserna är ändå att vår underbara juvel slutat med BÅDE blöja dagtid OCH nappar!!! Han har dessutom börjat sova i egen säng och spjälsängen sålde vi. :)

Neo pratar bara mer och mer och vi har upptäckt hans nyfikenhet - som hans föräldrar förvisso varit sådäääär bra på att ta tillvara på.

Vår katt, Frasse försvann på julafton men kom till vår lättnad tillbaka fyra dagar senare.

Aslan är nu 9,5 år gammal och räknas som senior. Han har ännu inte ett enda åkderstecken som ex stelhet eller grå päls.

I oktober (om jag minns rätt), så gjorde jag Högskoleprovet och mer än fördubblade mitt resultat, jämfört med vad jag fick första gången jag gjorde provet.

Det känns som att jag har lite alternativ till mitt jobb och jag ska nu i januari, sätta mig ner med olika alternativ på utbildningar som jag då ska söka. Jag hoppas att jag kan - under så lite press som möjligt - kunna spara ihop lite pengar att ha som buffert under studietiden.

Nu hoppas jag att 2013 blir ett lika positivt laddat år, där vi slipper ångest, dödsfall, sjukdomar, problem i sociala relationer etc. Vi har i vår familj lyckats vända en ganska destruktiv och jobbig period, till något mer positivt och jag hoppas att det ska fortsätta så detta år.

Mitt nyårslöfte detta år blir samma som förra - Jag ska försöka ta hand om mig själv psykiskt så bra jag kan så jag kan klara av att vara en så bra mamma som möjligt. Jag hoppas också bli bättre på att aktivt umgås med Neo - göra roliga saker tillsammans som kan hjälpa honom i hans utveckling i livet.

Nu ska jag bara ta hand om mig själv resten av kvällen för imorgon ska jag jobba i Alingsås medan Neo och Jonas umgås!

God Fortsättning på det Nya Året vänner!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0