Uppdatering

Alla mina underbara bloggare som jag följer, envisas med att vila denna söndag så jag tänkte att jag får skriva själv istället då. :)

Helgen har varit trevlig måste jag säga. Har umgåtts nästan uteslutande med en väninna och hennes barn. Vi har tagit med barnen till badhuset ena dagen, andra dagen gick vi långpromenad ala terräng och stack sen en sväng till lekparken så barnen fick röra på sig istället och mammorna vila benen. Idag gick vi igen - fast en lugnare sväng och lät barnen leka hemma hos oss efteråt istället medan mammorna fikade.

Förra veckan for vi med Frasse till veterinären med skadad tass. Det blev krage och inlindad tass för honom samt DRYGT 2000kr fattigare för hans matte! Huuu vad dyrt!

Nu mår Frasse bra igen men han äter fortfarande penicillin som hans matte och husse får vara två om att ge honom eftersom han har klor och envisas med att använda dem för att slippa "eländet". Har några rejäla rivsår nu kan jag säga!

Imorgon är det jobb igen. Får allt oftare ångest när det gäller jobbet nu så jag ska nog mer aktivt leta utbildningar tror jag.

Får panik så fort en av mina chefer ringer - ofta med tråkiga budskap som ex ånger. I lönespecen som jag fick idag (en söndag!) så stod det att jag dessutom sålt till 7 pers med betalningsanmärkning och dessa får jag ju inget betalt för och min gräns är nådd för vad jag orkar med för länge sen, känns det som.

Men har man inget alternativ och behöver pengar så får man göra det bästa av situationen. Mitt problem som man kanske kan kalla det - är att områdena börjar "ta slut". Det är inget kul att komma tillbaka till ett område det känns som man nyss var och jobbade på och kanske träffa missnöjda kunder. Roligare kan man ha.

Jag får förvisso in ordrar fortfarande - men det är tuffare än det var i början - av många anledningar, men om självförtroendet inte är okej så säljer jag ännu sämre!

Min oro för att inte hitta bra områden att sälja på, blir allt mer intensiv. Sen kan jag inte bara ta vilket område jag vill eftersom en kollega jobbar i Göteborg och säkert vill ha bra områden han också. Suck! Än så länge funkar det - men vad händer när det inte gör det längre?! Måtte jag hitta en utbildning att söka och det SNART!

Nu ska jag försöka tänka positiva tankar för jag har inte råd rent fysiskt att lägga mer psykisk oro på mina axlar. Thats it!

Sov så gott!
See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0