Händelserikt som vanligt...

Hade tänkt mig en sjukskrivning full av skönlitterär lektyr, men så har det i alla fall hittills inte blivit. Inte har jag lyckats ta det särskilt lugnt heller. Men vem har sagt att allt ska vara enkelt...

Min träning, har jag blivit ordinerad av läkare, att fortsätta med. Så till vida att återhämtningen funkar bra och jag sover bra på nätterna. Som följd av detta så har jag utökat träningen lite och tränar ungefär på samma sätt som för ungefär tio år sen.

Och det har gett resultat!! Jag gjorde 10 reps * 3 set med latsdrag på 50 kg härom dagen, tränar 10*3*40 kg i bänkpress och kan göra 4 chin ups om jag vilat ordentligt och ätit bra! Det är i te långt kvar längre, till min forna styrka. Jag skriver styrka istället för "form", eftersom jag fortfarande har mer i fettvikt än jag hade för tio år sen. Å andra sidan så är jag nu äldre och kan kanske därför inte riktigt räkna med att se ut som 25 längre.

Nöjd är jag iaf nu! Jag känner att träningen gör att jag mentalt känner mig starkare och det gör (så klart) att jag orkar mer. Utmattningen kommer dock snabbt tillbaka så jag måste hela tiden ha ett vaksamt öga på hur jag känner mig i kroppen och hur "uppspelt" jag är eller hur mycket jag "ger av mig själv" i sociala relationer.

Men det blir bättre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0