ETT GENI!!!! 💜💜💜💜💜💜

Anna Odell: "Jag framställdes som en galning": http://youtu.be/zrPeo6U60pI

"Jag tror det är vanligt att man avhumaniserar och normaliserar ett dåligt beteende mot mobboffer. Man ser på så vis inte att man beter sig illa mot en person. Det blir legitimt"
(detta börjar nog oftast i familjen, vilket bidrar till att offret redan är van vid att bära andras börda, är jag helt säker på. Det är en roll man fortsätter bära i skolan helt enkelt) 

"Jag tror många tror att mobboffer är lite konstig. Detta är helt fel. Det är snarare ett symptom på mobbningen. Mobboffret manifesterar rollen genom projektioner"
Citatet ovan är taget ur en intervju i Aktuellt på SVT.

Hon tar fram och tydliggör det vi som sett mobbning/varit mobbade, lääääängtat efter att få fram till allmänheten. Det är ett rättfärdigande som läker en i alla fall liiiiten bit av de enorma sår mobbning skapar....en liten revansch helt enkelt!

Tack Anna!!!!!!!!
💜 💜 💜 💜 💜 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0