Sjukdomstider!

Puh! Man ska visst inte ropa hej innan man kommit över ån. Eller missade jag att ta i trä någonstans?

Förra söndagen fick Neo magsjuka. I förrgår blev sambon magsjuk....hela 7-8 dagar efter Neo!! Rätt lång inkubationstid med andra ord...om det nu var samma magsjuka som Neo hade! 

Emetofob som jag är, så har det varit en tid med en stor portion ångest. Kommer jag bli sjuk eller klarar jag mig?!(!!!!) Nu blir det ytterligare några dagar innan jag kan släppa ångesten....eftersom Jonas nyss var sjuk och jag nu vet att den kaaan bryta ut efter 7(!!!) dagar! 

Till råga på allt så har Neo fått 4 stora utslag som ser ut som stora myggbett. Eftersom det går vattkoppor på Förskolan så for vi till Vårdcentralen och fick gå in ambulans-ingången. Pga smittorisk. Men det visade sig inte vara vattkoppor, inte heller höstblåsor, loppbett eller annat bett orsakat av ohyra i hemmet. Men insektsbett, det trodde de ändå att det är. Och hur stor är sannolikheten att 4 myggor biter min son på 4 olika ställen nära varann på armen??? Den här tiden på året, menar jag!!! 

På Förskolan var man lika förbryllade och våra vänner Therese Patric med barnen Eddie och Ozzy som hälsat på oss dagen innan, fick reda på att Jonas blev magsjuk samma kväll som de hälsade på. Kaos har det varit i några dagar! måste jag ändå säga! 

Hoppas nu innerligt att jag slipper bli smittad av den där fruktansvärda sjukdomen både Jonas och Neo nu haft!! 

Istället har jag haft ännu en lindrig variant av förkylning senaste dagarna. Iaf än så länge. Peppar peppar!!! 

I helgen ska vi på kalas och simskola. Hoppas vi är helt friska då!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0