Aktiva dagar minsann!

Nu har tjejen kommit igång! Jag har tränat, gått långa promenader och faktiskt även tittat på utbildningar och sökt några nya jobb. Att det gått bra att träna är jätte kul! Speciellt som jag inte har kunnat träna så hårt på väldigt länge i och med att jag haft svårt för att återhämta mig de sisådär senaste nio månaderna. ;) (dålig nattsömn)

I fredags kom så våra splitter nya fönster och Jonas nya säng. Jag fick snällt hålla mig hemma hela dagen eftersom allt kunde komma ungefär när som helst under dagen. Inga problem. Jag förbredde mig med film och godis. :) (jag var ju tvungen att "fylla på energiförlusten" från all träning hi hi hi!)

På söndagen kom min bror på besök med en vän. Han har fått nytt jobb på en underleverantör till Volvo så det var så klart jätte spännande att höra hur han haft det. :)

På måndagen gjorde jag en chansning. Jag hade nämligen hört att det är väldigt bra arbetsklimat på Länsförsäkringar här i stan och bortskämd som jag är - med att hittills fått många av de jobb jag sökt genom att åka till företag och presentera mig, så tog jag med mig CV och for dit. Snyggare lokal får man nog leta efter. Golvet var så polishat så jag nästan blev bländad av glansen. Kort sagt - urfint! En trevlig tjej tog emot mig och mitt CV med reservationen att de inte "brukar ta emot" CV så här och brukar hänvisa till de jobb som står ute på arbetsförmedlingens hemsida. Men hon gjorde ett undantag, sa hon. Ja, sa jag. Jag räknar inte med någonting men det skulle vara jätte kul om jag fick chansen att jobba hos er! Hoppas kan man ju alltid men som sagt - jag räknar faktiskt inte med något.

Resten av dagen sökte jag några andra jobb på det traditionella viset - det sätt som jag själv sällan fått jobb på - via mail och brev. Men någon gång kanske blir den första så det är ju värt att ge det ett försök. :)

Idag har jag tagit det lugnt, om man bortser från en långpromenad och att en före detta kollega ringde mig och ville erbjuda mig någon form av jobb. Han ska komma hem till oss på besök nu på fredag och berätta mer. I och med att jag funderar på utbildningar och jobb, så passar det ju bra så jag tackade ja till det besöket. :)

Den utbildning jag främst funderar på är till Fastighetsmäklare. Jag tror att jag kan använda mig av mina "talanger" på ett bra sätt där. Jag har ju lätt för att få människors förtroende i affärssammanhang, är verbal och har lätt för att sälja över huvud taget. Egenskaper som passar förträffligt när man är säljare så klart - men kanske även som mäklare. (och borde nog kunna konkurrera ganska så bra med alla andra som också läser till mäklare idag - för de ä tydligen några stycken har jag förstått he he) Fördelarna torde vara fast lön, jobb dagtid och att slippa den hårda press som försäljning oftast innebär. Men men.... Jag har ju redan läst en del och ÄNNU mer CSN lockar INTE! Huane mig! Om man ändå kunde komma undan det på något vis. Hade varit super!!

Orsaken till denna trötta dag idag är att Neo sov jätte dåligt i natt igen. Jag har märkt att han ofta spyr av D-vitamindropparna och gör han det inte, så sover han sen oroligt på natten och vaknar och gråter eller gnäller. Han mår uppenbart inte bra av dem och jag har testat både oljebaserade droppar och vattenbaserade så nu ger jag snart upp! En kompis på Facebook har däremot rekommenderat Omega-3 från och med att han är 1 år eftersom det också innehåller D-vitamin så jag ska satsa på det sen istället, tänkte jag.

Nu ska jag vila mig lite. Neo sover nämligen som en stock. :)
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0