Tjejfest!

Igår hade vi i "tjejgänget" lite fest hos mig. Riiiktigt mysigt och trevligt. Jonas fick vara med på ett hörn i början men när vi började bli för fnissiga så tyckte han att det var nog och gick och satte sig framför sin dator. Så kan det vara ibland. Det finns säkert många brister i boken "män är från mars och kvinnor är från venus" (är lite osäker på bokens exakta namn) - men den har en stor portion charm och en hel del stämmer nog rent generellt, tror jag. I alla fall stämmer den för mig - och när det gäller allt för mycket analyserande och babblande, så suckar Jonas djupt. Ha ha!

De andra tjejerna blev snart salongsberusade och med detta, så ändrades karaktären på samtalen. Själv var jag nykter eftersom jag skulle skjutsa in dem in till stan lite senare. (när man har en liten 9 månaders kille som vaknar ofta på nätterna, så är sömn helig och då offrar man gärna en utekväll på krogen ;)...)

Till saken hör att jag själv fyllde 35 för ganska exakt en månad sen (6 juli) och en av tjejerna fyllde just denna dag (7 augusti) och därför passade vi på att slå ihop våra kalas och ordna lite middag tillsammans.
Till middag åt vi potatisgratäng (en sådan där färdiglagad som bara är att slänga in i ugnen) och ugnsstekt örtmarinerad kyckling. Till detta serverades sallad och cider. Lite senare satte vi oss ute i utemöblerna och åt Kings glasstårta som för övrigt är supersmarrig! Som tur är så finns det en hel del tårta kvar - hä hä. Den kommer med all sannolikhet slinka ner i Jonas och min mage inom närmsta framtiden.

Idag hade jag och Jonas tänkt åka till vikingmarknad i Hamburgsund. Men igår kväll så fick Jonas sprängande huvudvärk i kombination med illamående så vi får se hur han mår idag. Han ligger än så länge och sover så vi får se hur det blir. Hoppas hoppas!! Själv har jag fått ungefär 3 timmars sömn i natt men känner mig konstigt nog rätt så hyggligt okej ändå. Märkligt. Men man vänjer sig väl, antar jag. Ska se om jag hittar något roligt foto som jag tog igår nu.

Hej så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0