På väg mot det nya året!

Den här veckan har varit mysig! Efter julen så har vi försökt ta det lite lugnare. Men på tisdagen så for jag tillsammans med Neo, far, syster och bror till Hunnebo och Smögen. Vi besökte mammas grav och tände ett ljus, besökte farmor på hemmet och åt en riktigt god lunch efteråt. Att vi sen höll på att äta upp vår stackars farmors alla praliner ur hennes Aladinask, var väl kanske inte helt okej. Men så har vi en vääääldigt snäll farmor också. :)

Dagen efter, for jag och Neo till Göteborg. Min bror har en ny lägenhet nämligen och denna var vi ju tvungna att se så klart. Dit kom också min moster med familj och min syster. Min bror har precis börjat inreda sin lägenhet men har lyckats få tag på lite nya möbler minsann! Snart ska han (den lyckosten!) till USA!! Han och några kompisar. Man kan ju bara tänka sig hur roligt det måste vara! :) Pappa for till Kanarieöarna igår. Det var den sista resan han och mamma gjorde ensamma innan hon gick bort. Jag hoppas att han kan finna lite harmoni och lyckas njuta av resan så gott det går - med tanke på alla minnen som säkert dyker upp längs vägen. Men det är väl lite det som är meningen, kan jag tänka mig.

Idag måste jag handla och ordna. Vi har varit extremt sega med nyårsplanering i år. Men vi orkar inte hitta på så mycket i år så det blir nog vi i familjen och kanske Jonas bror vi firar med. Hur det blir, framkommer nog under dagen kan jag tänka mig.

Nej nu är det dags att göra sig i ordning. Funderar på om jag ska göra pannkakor till Neo innan vi sticker och handlar eller efteråt. Hm... Risken är stor att han inte är hungrig innan. Det blir nog efteråt. Stora problem man har ibland. ;) Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0