Bra start på nya jobbet!

Det har varit två riktigt roliga dagar på nya jobbet. :) Första dagen, träffade jag ett par kollegor på lunch och fick lite kläder och annat material. Sen följde jag med en utav dem för att lyssna på några demonstrationer. Riktigt roligt! Och naturligtvis passade jag på att sno åt mig så mycket smarta trix som jag bara kunde.

Dagen efter kunde jag inte hålla mig utan testade att sälja en timme innan jag träffade min teamledare. Jag fick iväg två ordrar och efter att ha mött upp min teamledare, hängt med honom och lyssnat en timme och testat att sälja igen, så fick jag iväg tre till. Så summa kardemumma blev fem härliga ordrar på en dag. För er som inte har något att jämföra med, så innebär det en ganska så bra lön för en dag. Eller - faktiskt en riktigt bra lön.

En glädjande nyhet är att det verkar vara ganska så enkelt också. Som säljare så ger man nästan sin själ vid varje besök. Man kämpar på ganska så hårt och om man fått en order eller tappat en potentiell kund, så är man i regel helt slut efteråt. Men det är det värt om man kan återhämta sig, får några trevliga ordrar och känner att det inte sker på bekostnad av något annat. :)

Neo har varit på dagis hela dagarna nu och fröknarna säger att han är en lugn och trygg kille med väldigt lätt till skratt. Underbart att höra för en mamma så klart!

Vad som inte är lika kul är att Jonas idag fick reda på att det än en gång är oroligt på Saab. Han har inte blivit uppsagd men några stycken har blivit uppsagda och fler ska bli det i måleriet, där han arbetar som Lackerare. Jag håller så klart tummar, fötter och tår för att Jonas slipper gå den här gången. Nååågon rättvisa måste det väl ändå finnas eftersom han trots allt är en bra Lackerare och jobbat där i så många år.

Nu är det nog dags att se vad far och son håller på med. De busar lite tror jag minsann. :)
Har varit lite fattigt med foton senaste tiden, men har inte hunnit fota så mycket.
Hoppas klämma in några foton snart.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0