Återhämtning på hög nivå

Jag har varit hos läkaren igen. Jag insåg att jag behövde kolla upp mina myrkrypningar och spänningar i musklerna ordentligt och svaret var som jag redan trodde. Det är stressrelaterat. Men istället för att få tid hos sedvanlig sjukgymnast, så har jag fått äran att delta i ett projekt, anordnat av Sahlgrenska. Man ska samla ett gäng som tillhör en sk högriskgrupp för att se hur alternativ behandling har effekt mot stressrelaterade symptom, eller psykosomatiska symptom som det också heter. Har jag riktig tur, så får jag akupunktur, akupressur och massage helt gratis utöver själva sjukgymnastiken! :) Håller tummar, fötter och tår så klart! Det hade inte varit helt fel med massage en gång i veckan minsann! Hi hi!

Idag hade jag tänkt ta det lugnt men jag for en sväng till Uddevalla först och sen ställde jag mig och bakade bröd. Italienskt lantbröd. Me love! Det är jätte gott att gnida in lite olivolja och vitlök på bröden, rosta dem och äta med lite flingsalt på. Jisses, nu vattnas det i munnen på mig. Jätte onyttigt, men vansinnigt gott! :)

Apropå onyttigt. Imorgon ska jag göra ett hälsotest på motionspalatset här i stan. De ska kolla igenom mig ordentligt, kanske man kan säga och sen ge mig lite kostråd. Undrar om lantbröd passar in där? Hi hi! Helt vitt bröd, utan all form av fibrer. Det gör det nog inte, anar jag. :) Äsch! 

Neos farmor Eva, ska passa Neo under tiden och lite senare samma dag ska jag och Neo åka till BVC igen. Det ska bli myyycket spännande att se vad han nu väger och hur lång han blivit. Jag har märkt en ganska stor skillnad den senaste tiden så jag anar att han vuxit ganska mycket. Sen ska han också få två sprutor igen. Usch och fy! Inte roligt alls. :( Men det är bra att det sker ett tag innan han börjar på dagis i alla fall så han hinner återhämta sig från dem innan han utsätts för alla barns basiller på dagiset.

Nu är det nog dags att se efter min lille solstråle igen.
Hej så länge! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0