Återhämtning

En sak har stått på schemat den här helgen och baaara det - återhämtning. Jag har nog hafte en förkylning som envist hängt kvar i kulisserna och inte riktigt velat ge med sig. Förmodligen är det mitt dåliga immunförsvar som ligger till grund för den dåliga återhämtningen.

Jag har nu i alla fall bokat tid på Motionspalatset. Jag ska få lite kost och motionsråd samt en rejäl scanning för att se hur det står till med min lilla kropp. Neo tycker inte riktigt lika mycket om att sitta still längre, så jag har bokat barnpassning med farmor Eva. Det blir nog bra. Människan jag pratade med innan jag bokade tid, sa att det förmodligen handlar om en balans mellan träning, arbete, kost och återhämtning. Jag måste anpassa dosen arbete och träning så att min kropp orkar och hinner återhämta mig. För att hjälpa den ytterligare, så kan man hjälpa till genom att äta bra också och det är det här samt lite små tips som jag ska få. Sen skadar det inte att det ingår en kroppsscanning så jag får svart på vitt hur tjock jag är. :) Jag är inte tjock på långa vägar - tycker jag själv i alla fall. Och mitt BMI ligger inte högt. Men jag litar tydligen inte riktigt på det ändå för jag blev ju rejält ledsen efter den där dumma vågen som "Herbal life" presenterade. På motionspalatset bekräftade de iofs att de där vågarna oftast inte är speciellt bra så det ska bli ytterst intressant att få lite rätsida på det hela. Ja ja...

Dagis och arbete närmar sig med stormsteg nu och innan ska vi hinna med ett 1-årskalas också. :) Vi kommer förmodligen bara bjuda de allra närmaste eftersom det blir en sån där jobbig effekt där man "måste bjuda dem eftersom man bjuder dem" och plötsligt så har man lika mycket folk hemma som när vi hade namnkalas för Neo. Den gången fick jag mycket hjälp av mamma... men bara ett par månader senare så dog hon ju så jag kommer få ta itu med det här kalaset helt själv den här gången. Och då blir det lättast om det inte är allt för många att bjuda. En balansgång så klart - för Neo är ju visserligen bara snart 1 år gammal, men han föredrar nog om han får så många presenter som möjligt. Hi hi!

Idag har jag gjort äpplemos och storkok med många portioner mat åt Neo. Jag försöker variera burkarna med hemlagat nu när jag ändå är hemma. Men sen när jag börjar jobba, så kommer han nog få samma hemlagade mat som jag och Jonas. Det blir väl att vi får börja äta lite nyttigare (lite mindre grädde i maten etc) men det mår vi säkert bara gott av. Hi hi. Nu är det nog dags för Neo att vakna igen.

Lägger in ett foto på familjens skor. Såg lite gulligt ut på skostället med Neos nyinköpta Nike-skor, tyckte jag. :)

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0