Pissebebis i familjen!

I söndags förra veckan så hämtade vi (äntligen) vår nya medlem i familjen! Frasse, heter han, är 4,5 månader gammal och är en liten livlig bondkatt. En underbar och gosig sådan! :) Neo tycker så klart att det är sanslöst roligt och vill väldigt gärna både jaga och bära pissen. Att titta och ta i kattens toalett är också riktigt intressant, tycker han. Så mycket tid och energi har gått åt att dels ge Frasse en plats där vi är noga med att han får vara ifred, samt ha koll på vår livlige snart 2-åring. Och det är inte det lättaste kan jag lova!

Nåväl. Annars har jag jobbat i Lilla Edet den här veckan. Det har varit givande och roligt, men Lilla Edet är inte så stort så snart får jag dra vidare och då är ju följdfrågan - vart? Det har varit en hel del omorganisering på företaget jag jobbar på den här veckan och ett konkurrerande företag har försökt värva mig med olika former av lockelser. Jag försöker väga för- och nackdelar och är inte helt hundra på vad jag ska välja. Jag hoppas att allt löser sig veckan som kommer.

Imorgon far vi i alla fall iväg och har en shoppingdag, jag Jonas och Neo. Det ska bli mysigt! Vi behöver en te-bryggare till Jonas och en vattenkokare till mig. Jonas vill köpa en sådan där blueray-spelare. Själv är jag inte så noga med just den biten. Vi har en dvd som funkar, men Jonas har huuur många argument som helst varför han måååååste ha en ny och då helst blue-ray. Suck och stön! Karlar! säger jag bara!

Annars har jag faktiskt kommit igång med att träna då och då, ganska så bra, tycker jag. Och långa promenader med vovven, har jag faktiskt lyckas klämma in dagligen så det känns bra.

Nu är det snart dags för vår lille knatte att nana här. Vi har ätit en god middag bestående av oxfilé, potatisgratäng, syltlök, bearnaise, sallad, ett gott vin till det och blåbärspaj till efterrätt. Det var inte helt fel kan jag säga.

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0