Sjukdomstider!

Nu blir det ett gnälligt inlägg. Så, nu har jag varnat er. ;)

I lördags så for jag glatt till Mellerud, redo för en eftermiddag med mina vänner. Men dagen hade inte börjat så bra och det skulle inte bli bättre...

Under förmiddagen så hade hela familjen varit på en rejäl långpromenad och när vi kommit halvväggs, så började det blåsa och regna rejält. Neo frös och grät, själv var jag dyngesur och vi försökte förgäves hindra mer regn från att nå Neos lilla kropp.

Väl hemma igen så skyndade vi oss att klä Neo med varma kläder och värmde hans lilla kropp intill min egen. Själv hade jag nog inte en torr fläck på hela kroppen och jag började känna hur en förkylning som jag känt legat latent, började ge sig tillkänna.

Äsch tänkte jag! Nu var det så himla länge sen vi träffades så nu skulle det minsann bli av! Vi skulle ju till Sunlike och bada, sola och mysa för att sen äta middag ihop och sen åka hem till en av tjejerna och dricka glögg.

Jag for först hem till Camilla. Vi satt och drack lite kaffe och plötsligt ringde telefonen. Det var Jonas som ringde och knappt kunde prata. Han hade sååå ont i magen, hade plötsligt fått feber och huvudvärk och spydde som bara den! Usch vad hemskt för honom! Och vad maktlös man känner sig av att se någon må så dåligt!!

Eftersom vi har en son att ta hand om så fick jag blixtsnabbt sätta mig i bilen och köra hem igen. Väl hemma så hittade jag en hyperventilerande Jonas som genast gick till sängs.

Själv började jag må riktigt dåligt och den natten sov jag inte en blund! Att kunna sova och andas genom munnen för att näsan är täppt och med en krut-torr mun, är ingen hit!!

På söndagen mådde Jonas lite bättre. Själv var jag helt utslagen och var sängliggande. Idag kan jag iaf öppna ögonen, har fått sova lite och mår pga det, pyttelite bättre iaf. Men jag får tyvärr stanna hemma från jobbet, vilket är myyycket frustrerande! Jag vill ju försöka jobba lite extra nu innan jul så jag kan vara ledig i mellandagarna! Suck!

Nu ska jag sluta gnälla. Jonas bror David ska iaf hjälpa oss med att köra min bil till Däckman för service. Och Jonas är nästan helt frisk igen tack och lov!

Nu ska jag koka ingefära och tvinga i mig! Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0