Förkylning i semestertider!

Ja ja, man ska väl inte klaga, antar jag. Jag haaar ju i alla fall semester! Men nog vore det ännu roligare om man hade fått vart frisk hela tiden ock! Men man kan väl inte få allt, antar jag. ;)

Vi har i alla fall hunnit göra en hel del roligt - trots förkylningen! Jag och Neo for till Mellerud och träffade min väninna Camilla. Jätte mysigt med fika ute i naturen! Måste tillägga att det inte är heeelt enkelt att ha med sig en 1,5-åring som INTE vill sitta still och nöjer sig med att titta på saker i timmar längre. (har han iofs kanske inte gjort någonsin) En träslev eller visp, är liksom inte så spännande längre. Däremot springa omkring och klättra och hälsa på i folks trädgårdar och springa ner till vattnet, ut på gator och andra farliga ställen. DET är roligt det! Puh!

Dagen efter var en riktig utedag. Vi gick en lååångpromenad och handlade (grönsaker höll jag på att skriva), växter till trädgården. Till saken hör också att jag fick en jätte fin Rhododendron i födelsedagspresent och den grävde vi ner på ett fint ställe. Sen for vi och köpte ett äppleträd också - något vi saknat att ha. Och vi köpte den svenska sort vi gillar bäst - Ingrid Marie!

Sen förgylldes min dag med att börja känna av en ankommande förkylning - mitt i sommaren!! Neo har ju haft en rinnande näsa så det var väl inte helt otippat. Ja ja... Har snällt fått hålla mig lugn och stilla hemma, proppat i mig Echinagard och ingefärste och försökt mota bort förkylningen med allt vad jag har. Jag vet inte om det var någon av mina häxbrygder eller vad det var, men förkylningen har inte riktigt brutit ut och peppar peppar, så tror jag minsann att den håller på att ge med sig! Känner mig mer eller mindre helt bra faktiskt! En fördel dock har ju varit att jag kunnat börjat med min sommarläsning. Mycket trevligt! När man har en liten parvel på 1,5 år så kan man iofs inte sitta i timmar och läsa men det är härligt att kunna göra det de stunder man har! :)

Veckan som kommer ska det tydligen regna men Jonas tänker ta varenda tillfälle i akt att börja måla huset igen. David kommer tack och lov och hjälper honom (oss)!

På tisdagen far vi iväg till Smögen! Min moster med familj, har lagt till med sin segelbåt där då så vi ska träffa dem där. Jag ska självklart hälsa på min mammas grav och hoppas även hinna med en sväng till min farmor - kanske även min farbror. Sen får vi ta dagarna som det kommer. Hoppas ju så klart på bättre väder än vi haft hittills men det verkar väl inte så superlovande kanske. What ever! Det blir inte roligare än man gör det!

Nu ska jag ta hand om min lille kille här!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0