Lysekilsbesök, Djurparksbesök, fest och Danmarksbesök!

Det var ett jätte trevligt besök i Lysekil minsann! Det är så härligt att hälsa på min mormor - hela hennes hus är fullt av minnen för mig. Det blir en nostalgitripp utan dess like. Jag hade ju hoppats att min son fick lära känna sin egen mormor. Men så blev det ju tyvärr inte. Det finns nog inte så många platser som hemma hos min mormor, som jag känner hennes ande så starkt ändå och det känns varmt och tryggt. Jag tänker på alla de fina minnen jag har från min barndom, då vi på mitt sommarlov, samlades allihop - alla min mammas syskon, alla kusiner och så mormor och morfar så klart. Vi brukade åka och bada och brände oss lite till mans allihop. Men vad gjorde väl det, när mormor kom med en underbar strut med glass efter hennes goda mat. :)

Dagen efter så for jag, Jonas, Neo och Jonas bror David till Borås Djurpark. Ibland känns det som jag skulle kunna flytta in på en djurpark - så mycket älskar jag djur och natur och då speciellt de där stora farliga djuren som man aldrig annars ser. Jag hoppas kunna dela med mig av den spänning till Neo som min pappa gjorde när jag själv var barn och han på ett spännande och pedagogiskt sätt, berättade om alla djuren och fick det att kittla i min mage av spänning. Det är absolut bland det roligaste jag vet att gå på Zoo!! Nu var det väl som så att Neo inte direkt var överförtjust i lejon och tigrar. Istället spanade han storögt in stängslet. Däremot äääälskade han att gå i minizoo och klappa (och jaga) alla getter, minigrisar och kaniner. Att leka i Borås Djurparks egna lekparker var också väldigt kul, tyckte han. Så det dröjer nog något år till innan han till fullo kan uppskatta djurparkens alla sidor. Hi hi hi!

Denna vecka har jag hurtat till mig lite, kan man säga. Nu har jag nämligen tröttnat på de överflödiga kilona och min dåliga (usla) kondition! Jag har ju faktiskt haft rätt hygglig sådan en gång i tiden så det här är bedrövligt! Jag har gått långa promenader och cyklat och börjat tänka lite mer på hur jag äter. Känns jätte bra och jag mår mycket bättre redan!

Imorgon ska vi på (överrasknings-) fest! Jonas farbror fyller 60 och vi ska överraska honom (och här håller jag tummarna för att han inte läser min blogg - känns högst osannolikt men man vet ju iofs aldrig) med pompa och ståt. Ska bli väldigt spännande och kul! :)

Och sen har vi söndagen på oss att återhämta oss för på måndag så far vi på vår lilla minisemester till Danmark! Ska bli jätte kul!!

Nu är det dags för vår lille kille att nana igen.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0