Mysig födelsedag!

Den 6:e juli så fyllde jag 36. Och iom att det var en vanlig vardag - om än under semestertider, så firade jag inte så vansinnigt mycket. Men det är både rörande och roligt att jag fick så många trevliga grattis-önskningar via Facebook. Och så fick jag min present från Jonas så klart. Han hade köpt en ny version av parfymen Amor Amor. Äääälskar den parfymen!! (-erna) Första versionen av den parfymen fick jag av min väninna Camilla i 30-årspresent och sen dess så är jag såld. Försöker använda den vid speciella tillfällen men ibland har jag den även på en vanlig vardag. Underbar är den!

Jag köpte också lite bakelser som jag och Jonas smaskade i oss på kvällen. :) Ibland behövs det inte så mycket för att göra en dag riktigt bra! Och det är just det som är poängen, tror jag. Om man har förmågan att kunna njuta i nuet - att kunna vara lycklig och få glädjerus av de små tingen - eller bara känna harmoni, utan att det ska krävas så mycket stimulans, så har man nog kommit en bra bit på vägen med sig själv för att må bra.

I alla fall... Idag lördag hade jag kalas. Det hade jag mest för att samla folk. Det är ju så sällan flera i släkten samlas nu och det är roligt när man kan lyckas med den biten, trots att det är semestertider så att säga. Jag bjöd på lite sallad med bröd, en jordgubbspavlova (tårta), bullar, jordnöts-cupcakes, finska pinnar mm. Jag själv är nöjd och jag tror det var uppskattat. :) Nu har jag frysen full av de där cupcakesen och de är farligt goda, enligt mig! Recept finns att finna i Leila bakars bok förresten.

Imorgon ska vi försöka bada och på måndag far jag nog iväg till Emmaus i Uddevalla med Neo. Vet inte än om jag drar någon med mig. Det får vi se. :) Ska också börja med min mysiga sommarläsning. Tror jag ska börja med Marian Keyes faktiskt.

Nu är det dags för Neo att få i sig lite kvällsmat - om jag nu lyckas med det efter alla godsaker under dagen. :)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0