Adressångest!

Lyckades få punktering strax utanför Grästorp förra veckan. Hade liksom peppat mig själv att nu tusan kommer det bli många ordrar - trots trytande adressunderlag så att säga. Och när jag då väl nästan var framme i Grästorp, så fick jag punktering! Jag fick snällt försöka styra in bilen strax utanför ett hus där jag dagen innan sålt ett par släckare. När jag står där och funderar över om reservdäcket har tillräckligt med luft, funderar på hur i all sin dar jag ska få loss muttrar utan ett sånt där kors osv och börjar känna hur svetten bryter sig fram i pannan - så dyker tanten jag sålde till dagen innan upp, som om hon stått och väntat på mig sen gårdagen. Hon ville bara "snällt" berätta för mig att hon ångrat sig. "Ja men det är inga problem", sa jag och hoppades att hon skulle nöja sig med det. Men hon ville så gääärna berätta hur hon hade burit sig åt osv. I vanliga fall så hade jag kanske försökt rädda den där ordern, men nu ville jag bara att hon skulle gå. INGEN bra början den morgonen kan jag säga!

Som tur är så är jag tjej - ja jag säger då det. Plötsligt dök fyra gubbar fram ur varsinn stuga längs vägen. De erbjöd mig sin hjälp och jag tog tacksamt emot den!!! En utav dem hade tom pump och sådana där mutterdragare som de har på verkstäder så valet blev givet! Bara en halvtimme senare och något skärrad, så var reservdäcket på. Jag hade bokat tid på verkstaden och frågade om jag kunde jobba med reservdäcket på. Det var inga problems! Men jag kunde inte riktigt slappna av ändå, eftersom jag inte var helt hundra på att det var så okej att köra omkring på ett reservdäck. Så klart så gick det inte vägen i Grästorp. Så jag suckade djupt och tänkte att lite mat i magen kanske kan få lyckan att vända. Så jag tog (för ovanlighetens skull) lite lunch för att kunna sitta ner och lugna ner mig.

Det gjorde susen. Tre ordrar blev det sen. Men nu är det torrt med bra områden att åka på där så jag har börjat se mig om i Trollhättan igen. MEn men men... Jag har så att säga sparat det kuligaste till sist. De där kåkarna med PORTKODER!!! Ve och fasa! Well... Det är inte helt omöjligt att lista sig till portkoder och många gånger får man hjälp av de boende om man frågar snällt. Har man tur så får man en kod som gäller i ett helt område. Men har man OTUR; så är det en ny kod för varje ingång! Jag råkade ut för ett gäng misstänksamma boende som inte gärna ville hjälpa mig förra veckan. Men jag lyckades ändå på ett par ställen. Men det var TVÅ små hus. Då har vi baaaara hela Trollhättan innerstan kvar! Det är inte alls omöjligt, men det tar mycket tid och mycket energi och har man sisådär lite panik med att få ordrar inför semestern - helst innan alla tar semester, så blir det inte bättre.

Suck och stön!!!

Ja ja... Lite kul har vi allt haft också. Jag for till Mellerud och träffade Natasza och hennes son Caspar. Caspar och Neo är nästan lika gamla och det är ju så klart jätte kul! Vi fikade, tog långpromenader osv osv. Jätte trevligt för det var ett tag sen vi sågs nu.

Vi har också varit och badat i badhuset. Neo ääälskar vatten så han har inte ärvt mina badkrukegener direkt! Ha ha! Och hans pappa har börjat simma flera gånger i veckan så det kommer nog bli några fler turer dit (så länge inte vattnet ute är tillräckligt varmt för att bada i - vilket borde vara gaaanska så snart iofs).

Jag har också beställt lite nya böcker. Marian Keyes "Oväntat besök på Star street". Jag ääälskar den författarinnan!! Hoppas denna bok är lika bra som de innan varit! Jag har också beställt Dan Browns senaste "Den förlorade symbolen". Sommarläsning är obligatorisk - liksom lite deckare på kvällen när man sitter i soffan med lite solsveda och en mage som är alldeles för mätt på jordgubbar - tja det är sommar för mig - i alla fall en stor del av den. :)

Nu är det dags för en liten kille här att få lite kvällsmat. Hej så länge gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0