Midsommar!

Vår lille pratkvarn här hemma (Neo alltså), fick nog allt en riktigt mysig midsommar. Han lär väl inte komma ihåg så mycket av den, men hans mamma projicerade duktigt sina egna behov av att han skulle ha en fin dag - på honom. Men han är nog lite för ung för att förstå konsekvenserna av sådana där spel. :) Hoppas jag!

Hur som helst! Dagen började med en sill-lunch med Jonas bror här hemma. Mysigt minsann! Vädret kunde väl ha varit bättre men vad gör väl det! Jag lyckades till och med knåpa ihop en midsommarkrans till Neo - gjord på trädgårdens blommande blommor och vanlig kökstråd! Ingen ståltråd här inte! :) Och följden blev väl en krans som mer såg ut som en buske på vår lille sons huvud. Ha ha! Men det var första gången jag gjort en midsommarkrans - får skylla på det. ;)

Sen kom Natasza, Stefan och deras son Caspar som är nästan exakt lika gammal som Neo. Vi for till Karlsro, där man skulle hissa årets midsommarstång. Jätte mysigt hade man gjort, dragit fram bord och stolar åt folk, ordnat med korvstånd och kafeet var öppet! Neo och Caspar var sådäääär noga med att dansa runt stången men de lekte meeer än gärna i lekparken som också fanns där! Vi vuxna (och barn) mumsade i oss fika och turades om med att springa efter våra lekfulla barn. En på det hela taget riktigt fin midsommar.

Det jag tycker är riktigt roligt, är att man ansträngde sig för de små så mycket på Förskolan dagen innan midsommarafton. Man hade till och med gjort en mini-midsommarstång som barnen dansade kring! Sen åt de sill och potatis, köttbullar, korv och tårta! Riktigt lyxigt! :)

Häromdagen hämtade jag Neo på hans förskola och då sa en av fröknarna att han är ju heeeelt rätt idag! Vad då? undrade jag. Ja men han är ju hiphopare! sa hon då! Jag hade klätt honom i kakibyxor och vitt linne och tagit med mig kepsen till Förskolan. Den hade fröknarna vänt bak och fram på honom! Ha ha! Så ibland är han hiphopare - till hans fars förtret!

Nu är det snart bara en vecka kvar till semestern!! Imorgon ska mina kollegor åka båt, äta lyxig mat osv i Göteborg. Jag är självklart bjuden men jag har fullt schema över helgen och rent ut sagt så orkar jag inte riktigt. Skulle dessutom behöva jobba en sväng imorgon. Idag blev det nämligen en del laterier. Hä hä! Var i Färgelanda och passade på att lassa över lite lamm till min kusins dotter. Vi är nämligen ganska så trötta på lamm här hemma nu!

På lördag ska jag (äntligen!) få träffa mina kära vänner i Mellerud igen! Det är Kanalyra och först är det lite grillfest hos min vän Jeanette. Ska bli suuuperkul att träffa dem igen!

Och på söndag händer det något vääääldigt speciellt!! Då ska jag och Neo äntligen få träffa min systers son och Neos kusin!! Ni må tro att han är söt!! Jag har fått flera foton på honom och han är verligen bedårande!!! Jag ska ladda min mobil och ta så många foton som möjligt, men av respekt för min syster och hennes sambo, så kommer jag inte lägga ut några foton på honom här.

Nu är det minsann dags för min lille juvel att nana!
Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0