Neo har fått en kusin och jag har blivit moster!

Nu kom så äntligen den lilla bebisen! Min syster fick en liten son 22 juni och hennes sambo skickade oss mms- och smset vi väntat på! Allt hade gått bra och den lilla pojken mådde bra! Och så otroooligt söt han är också!! Det är inte utan att man blir lite stolt! Nu hoppas vi i familjen bara på att vi ska få se den lille juvelen - så fort mor och far hämtat sig så klart och kommit hem i lugn och ro. :)

Annars har jag snurrat omkring i Färgelanda den här veckan och jobbat lite extra mkt för att kunna ta ledigt imorgon. På Neos förskola så har de firat "minimidsommar" idag. Jätte gulligt! De hade till och med gjort en egen liten minimidsommarstång!! Neo älskade att dansa runt stången, berättade hans förskolefröken. Hon poängterade hur vår lille kille älskar att både sjunga och dansa. Jag kanske har fått fööör mkt av den varan som barn. Jag vet inte men jag varken sjunger eller dansar numera och jag är inte sååå överförtjust i tanken på att börja med det igen heller. Men om Neo tycker det är roligt, så ska han så klart få både musik och dans i överflöd - i alla dess former!

Imorgon kommer Natasza och hennes familj hit. Vi ska åka till den "riktiga" midsommarstången och både dansa, låta våra barn leka och fika tillsammans. Jonas vet vägen - hoppas vi!! Neos farbror kommer innan och så äter vi lite midsommarlunch tillsammans. Så det blir nog på det hela taget en trevlig och minnesvärd midsommarafton. Jag tror förvisso inte att Neo kommer minnas så  mycket av den. Ha ha! Men vi gör väl det iofs.

Nu har vi också (äntligen) bokat semestertrippen. Det blir en kortare tripp till Danmark med hotell i år. Själv håller jag på att spara till en liten längre resa i vinter för blir nästa vinter så full av snö som den var vintern som var, så behööööver vi verkligen det! Sen vill det ju till också att sommaren artar sig lite bättre än den varit. Gääärna sol och många plusgrader lagom till min semester. :D Men man kan väl inte få allt, antar jag.

Jonas tillhör ju den "lyckliga" skaran som jobbar på Saab. Jag håller så klart mina tummar för att allt ska gå vägen men det har varit så mycket upp och ner hela tiden nu, så man börjar snart tvivla på att det hela går att lösa. Just nu väntar Jonas på sin lön - de har ju inte fått någon sådan den här månaden. Och bara det känns ju lite oroväckande! Men men... Vi försöker att inte ta ut något i förskott förrän vi vet något mer säkert.

Dags att ta hand om miin juvel! Neo alltså. ;)
Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0