Long time none seen!

Ja nu var det sannerligen länge sen jag skrev här! Det har faktiskt varit lite roliga saker som hänt i vår familjs lilla liv den senaste tiden och jag har knappt hunnit sätta mig ner för att ta det lugnt. Därav den fattiga uppdateringen här.

Förra helgen var jag hur som helst på Spa med några tjejer i Uddevalla. JÄTTE trevligt och mysigt! Men iom att vi inte träffas så ofta så vet jag inte om det däremot var så lugnt som man kan tänka sig att Spa ska vara. Vi babblade (så klart) för fulla muggar och iom att schemat var pressat så avlöstes behandlingarna med varandra i rasande fart! Maten var jätte god och jakuuzin (stavas det så?) var underbar! Likaså ångbastun!

Jag var rejält trött efter den kvällen. Jag är ju van vid att lägga mig tidigt pga Neos (dåliga) sömnvanor så det slutade med att jag mådde så dåligt att jag beställde "Sova hela natten" av Anna Wahlgren. Jag har inte kört hennes metoder hittills men jag ska i alla fall läsa hennes bok och sen dra slutsatsen huruvida jag tycker konceptet verkar bra eller inte. Jag och Jonas kom också överens om att ta varannan natt med Neo fram till att han sover bättre på nätterna. Under tiden så sover jag själv i Neos rum de nätter Jonas sover med Neo. Jag har därför fått lite sammanhängande sömn den senaste veckan och det har varit ljuvligt! Min sömn är dock så störd efter allt uppvaknande på nätterna så jag vaknar ändå. Men bättre sömn har jag definitivt fått!

I fredags for jag till Mellerud för att fira min underbara vän Camilla! Hon fyllde 30 på lördagen och vi firade henne ute på restaurang. Jag hade köpt en Mp3-spelare till henne och så delade jag på ett presentkort tillsammans med Jeanette. Maten var underbar och jag tror att hon på det hela taget fick en bra kväll! :)

Sen har vi då Jonas födelsedag den 23e. Och som vanligt så har jag haft stoooora problem med att komma på vad jag ska köpa till honom. Det slutade i alla fall med att jag samtidigt som jag köpte Camillas present, gick i på Siba och köpte XBOX 360 till honom. Sviiindyrt, jag vet. Speciellt om man ska som jag köpte, ha spel och försäkring också. Men vi har nu kommit överens om att inte lägga så vansinnigt mycket pengar på varandra när vi fyller längre. Vi har ju en liten knatte också som ju (så klart!), är den som ska ha mest uppmärksamhet när han fyller!

Det har hänt fasligt mycket med Neo senaste tiden. Nu börjar orden komma i en lång ström. Det är korta ord. Men skillnaden nu från förut är att han förstår vad han säger. Det är "dä" samtidigt som han pekar på det han pratar om. Stereon i köket exempelvis. Han äääälskar att jag sätter på den. Och så står han och vickar på rumpan och skrattar. Och när han gör något, så säger han "så". Han kan nu också säga "hej" och "titta". Så fyra ord totalt är det som vi vet att han förstår. Mamamama och papapapa kommer i långa meningar ibland - speciellt när han vill upp i knät. Men jag är osäker på om han förstår vad han säger fullt ut då. "Mamam" säger han nämligen även när han äter något riktigt gott! Och äter det gör han! Han är en av fyra pojkar på dagis som äter jätte mycket! De sitter vid ett eget bord och får en större skål med mat än de andra, eftersom de äter mer! Ha ha!

Jag har nu också köpt spisskydd. Neo klättrar som besatt och tar sig med lätthet upp i sin egen barnstol, upp för trappan osv så steget är inte långt till att klättra upp för ugnsluckan och nå heta kastruller, plattor etc. Så det var nog bäst, kände jag.

Veckan som kommer ska jag fortsätta jobba i Vänersborg, tror jag. Eventuellt gör jag en avstickare till Alingsås en dag för att träffa min syster som nu tydligen fått lite bebismage. Ska bli väääldigt intressant att se!! Hur som helst så är det nog dags att se hur det står till med min lille kille. Han ligger och sover hos sin pappa. Än så länge hör jag inte om han är vaken. Men måste kika i alla fall. :)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0