Magsjuka i vårt hem - iiiigen!

Ja jag visste ju att det skulle ske - men kanske inte så fort iiiigen! Jag hade hoppats på att vi skulle få hem sisådär en magsjuka per år. Men så blev det alltså inte - i alla fall inte just nu.

Igår när vi kom hem så märkte jag att Neo var lite mer hängig än vanligt. Men han grät inte. Däremot hade han väldigt mycket gaser i magen. Jag hade planerat att äntligen få iväg racern som jag sålt till en tjej i Örebro och därför bestämt träff med pappa som har ett bra cykelställ och därför skulle hjälpa mig att forsla den till Bussgods i Trollhättan. Strax innan pappa kom, så kräktes Neo ner en ganska så stor yta i sin pappas rum. Och inte nog med det, så har vi där ett golv med stora springor mellan brädorna där dagens lunch gärna sipprade ner. Usch! Ursäkta beskrivningen.

I alla fall. Fick lämna Neo hos sin pappa och rusa iväg med min pappa och fick ordnat med cykeln. Idag är jag hemma för vård av sjukt barn. Får nog snällt stanna hemma åtminstone imorgon också, anar jag. Fick i alla fall ett bra recept på rissoppa av sjukvårdsupplysningen. Mjölet från riset, binder tydligen viruset och tar det med sig på vägen ut. Och tillsammans med lite salt och socker, så får han i sig lite energi. Tack och lov! Nu verkar han må lite bättre men har fortfarande diarré och absolut (av förklarliga själ) ingen aptit.

Suck och stön. Och så har han en mamma som har emetofobi stackarn! Som väl är, så fick jag i alla fall sova natten till idag - märkligt nog med tanke på hur mycket ångest jag brukar få. har idag svalt fyra vitpepparkorn. Vågar inte ta mer pga magen. Än så länge har jag i alla fall inte fått någon magkatarr pga det - den här gången. Förra gången så fick jag ju det - eller om det var magsjuka. Det är ju ibland inte så lätt att känna skillnad.

Ja ja, hur som helst. Naturligtvis är det vackraste och varmaste dagen på året hittills idag. Mina minnen är att det brukar vara det när man mår som sämst. Lite pessimistisk idag minsann? Japp - sådana dagar får man ha också. Så det så! ;)

Nu ska jag ta hand om vår son!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0