Sjukdomar sjukdomar och lite mer sjukdomar

Usch den här veckan har INTE varit rolig! Tur vi hade lite trevligt på lördagen för vardagarna innan samt söndagen har bara varit jobbiga. Neo insjuknade ju som bekant i måndags och blev rejält magsjuk. Han hade tyvärr lite väl ivriga föräldrar och på fredagen fick han gå tillbaka till dagis. När jag hämtade honom där, så gjorde han ifrån sig i blöjan och det var INTE vanligt bajs. Suck och stön! Han verkade helt bra dagen innan men så var det alltså inte.
På lördagen kom hans morfar och morbror och farbror på besök. Medan Jonas och farbror David påtade i trädgården och bla sopade undan allt grus, så tog jag hand om vår lille juvel, plockade mindre angenäma restprodukter i trädgården från Aslan de dagar vi inte orkat eller hunnit gå en längre promenad med honom, samt bakade pizza. Sen kom morfar Hans och underlättade för mig medan jag gjorde det sista på pizzorna. Morbror Christian kom också till slut och sen var det dags för mig, Jonas och David att gå på bio medan morfar och morbror passade vår lille prins.

Allt gick bra men det som malde i mitt bakhuvud, var att Neo inte druckit något under eftermiddagen. Min pappa bekräftade att han inte gjort det när han passat honom heller och morgonen efter, var Neo helt borta. Han orkade knappt lyfta på ögonlocken men vägrade prompt att dricka fortfarande så jag ringde sjukvårdsupplysningen. Vi blev remitterade direkt till Akuten och där följde en lång process där vi - som man brukar få på Akuten - fick vänta timme ut och timme in.

Till slut tog de i alla fall massor av prover och vi fick isglass att försöka lura i vår gosse. Sen fick vi en mugg, vilken vi skulle försöka fånga upp de stackars droppar som blev efter Neos isglass. Jisses vad svårt! Till slut kom det i alla fall och jag lyckades fånga upp några stackars droppar. Som tur var så räckte det.

Vi väntar fortfarande på svar om urinen. Han hade nämligen lite röda blodkroppar i urinen (blod) och nu är vi inte lite oroliga över vad detta kan vara. Men tyvärr kan vi inte skynda på förloppet utan måste vänta på svaret. Frustrerande!

Just för tillfället sover Neo. Han drack rejält dagen efter och om man bortser från att han varit kinkigare än han någonsin varit under de senaste två dagarna, så verkar han må bättre. Men det är svårt att veta ibland om han bara är arg eller om han kanske har ont i magen eller någon annanstans. Fruktansvärt! Hoppas han pratar mer snart så man kan fråga hono!

Dags att kolla till honom tror jag minsann!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0