Häcken full

Japp, det har varit precis som rubriken antyder - jag har haft häcken full, kan man lugnt säga. Efter en del privata saker som hänt, så är jag helt utpumpad. Att gå till kursen i stresshantering har ironiskt nog, blivit alldeles för mycket. Istället för att ta det lugnt efter jobbet, så har jag stressat iväg till en tre timmar lång kurs för att sen stressa till dagis och hämta Neo och sen stressa hem för att göra mat osv osv osv. Många som går den där kursen, gör det säkert under arbetstid. Och det är väl okej om man inte har en provisionsbaserad lön. Men det har jag. Och jag tvingas därför gå till kursen under min fritid - den tiden då jag tidigare försökt i möjligaste mån - att ta det lugnt.

Hur som helst. Det har väl gått sisådär med den biten. Att ta det lugnt alltså. En olycka kommer aldrig ensam, stämmer väldigt bra in på hur mitt liv varit då det varit jobbigt. Och det kan man väl säga att så har det definitivt varit den senaste tiden. Då jag som mest behövt ta det lugnt, så har än den ena chocken efter den andra dykt upp. Och jag har ingen aning om hur min hälsa ska klara av det här.

För ett par veckor sen, så började mitt hjärta skena iväg då och då. Jag har varit med om det förut, men inte alls på det sätt som nu. Till saken hör att jag haft en märklig sorts retning långt ner i svalget som kommer och går i "attacker". När det sker så rinner ögonen och jag får kväljningar och hostar. Det är jätte obehagligt men jag har hela tiden trott att det varit en seglivad förkylning om än märklig sådan. Så jag har inte sökt läkare för det - förrän nu. Jag har också trott att det skulle kunna vara allergi. Men igår fick jag gå igenom en massa undersökningar av min sköldkörtel. Man frågade om jag har allvarliga sjukdomar i släkten osv osv. Och jag har fått remiss till NÄL och ska undersökas ytterligare där. De säääger att det förmodligen inte är något allvarligt och det får man ju tro på. Men att de tar det här på så stort allvar, gör mig så klart orolig. Läkaren sa att mina symptom är typiska för problem med sköldkörteln. Till och med mitt hjärta som rusar ibland. Jag trodde det var stress-symptom!

Självklart finns oron för struma eller annan cancer. Allvarliga sjukdomar över huvud taget. I och med att jag har en liten knatte så blir jag superorolig! Jag har ju känt mig så himla sliten senaste månaderna, men det har jag ju varit bensäker berott på för lite sömn och stress. Men även det kan vara sköldkörteln tydligen. Lite så där diffusa symptom är typiska också.

Well... Hur som helst. Lite roliga saker har hänt också. Jag var till exempel på bio med Camilla för någon vecka sen. Vi såg Thor och den var riiiktigt bra! I söndags åkte hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången på myyycket länge som Neo fick bada där. Senast, var jag där på babysim med honom. Men då var han inte gammal så det kommer han nog inte ihåg. Roligt var det i alla fall och jag fick smygtagit (man får egentligen inte ta foton där) ett foto på honom i sin nya bamsedräkt.

Nu ska jag ta mig ett hett bad och bara slappna av!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0