Väntan och sysselsättning

Ja det är nog så man lättast kan beskriva senaste dagarna, tror jag. Jag har väntat och väntat - på en undersökning som kan ge mig svar på hur allvarliga mina fysiska symptom är. 50/50 säger läkaren till mig att oddsen är att det är allvarligt. Det är väl nog för att göra vem som helst orolig!

Annars har jag försökt sysselsätta mig så gott det går och tänka på annat. Jag har jobbat på som vanligt och det har gått hyggligt bra den här veckan faktiskt. På fredagen gjorde jag en snabb arbetsdag och for sen hem för att förbereda fredagsmyset.

På lördagen for jag och Neo till Mellerud och hade en riiiktigt mysig dag!! Vi gick på marknad och fikade med Camilla och en tjej som heter Maria. Sen gick jag, Neo och Natasza en långpromenad i det superfina vädret. Det var sista septemberdagen och det kändes som sommar i luften! Måtte värmen hålla i sig! Vill inte vara med om en sådan vinter som vi hade förra året - och året innan det. Det är INTE lätt att köra på oplogade vägar och som inom bara några minuter är redo att plogas igen. Det har varit två riktigt tuffa vintrar för de flesta nu, tror jag.

Drömmen är att ha råd att åka iväg på en solsemester i vinter när det är som värst, kanske i januari. Men det är mycket som ska stämma. Min sambo jobbar ju som bekant på Saab och inte nog med att läget där gör att vi tvingas hålla i slantarna - han har också strikt ordnade semesterdagar - vilka inte riktigt sammanfaller med de tider på året då priserna på resor är som lägst och då snön faller som mest. Dessutom hänger det på att jag får lön från den Statliga lönegarantin - en process som verkar dra ut på tiden. Jag ska ringa ett samtal imorgon (eller två) och ta reda på hur lång tid sådant här egentligen får ta?! Hade jag inte haft ett nytt jobb och sparade pengar, så hade jag ju inte haft ett öre att betala mina räkningar med nu då det redan gått en månad. Dessutom vet jag inte hur mycket jag kommer få i lön från det ställe jag jobbar på nu - i november och december.

Sen har vi alla födelsedagar, julklappar och resan till Ullared som vi pga detta planerar. Hoppas kunna få tag på BRA julklappar till BRA priser i år. Förra året var det katastrof! Ja några tusenlappar lär det nog lätt gå där i år.

Men jag ska inte klaga - på pappret så booorde jag tjäna riktigt bra nu på det jobb jag nu har! Sen om det blir så pga eventuella ånger osv är en annan femma. Det får tiden utvisa. Och jag har lärt mig dyrt att inte riktigt lita på att få en okej lön iom att jag har provisionsbaserad lön. Att ha en buffert är otroligt viktigt då!!

Och så har vi min lilla dröm om att betala av mina lån - vilket booorde vara möjligt på bara två löner faktiskt. Men i så fall måste jag nog välja mellan en vinterresa och det, vilket nog innebär att jag hellre betalar av mina lån. Suck och stön!! Det är mycket man vill göra här i livet minsann!! :)

Nu är min son jätte arg för att han inte får skriva på datorn här. Jisses!
Ja ja... Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0